Dnes Vám představujeme Škodu 105L z roku 1977 a, že Vám to nesedí s nadpisem? Ano, číslo 120 tentokrát neoznačuje motor, ale délku prodloužení. Tato bílá krasavice narostla o rovné tři metry, tedy o 120 palců. Nyní měří neuvěřitelných 7.2 metru.
Kdo se o tuto škodováckou šílenost postaral? Nápad vznikl v hlavách dvou ústeckých kamarádů, kterým v okolí nikdo neřekne jinak než Vali a Jíňa. Úpravou aut se zabývají již nějaký ten čas, a ač jsou automechanici samouci, pustili se Jarda s Martinem do tohoto mnohým neuvěřitelného projektu. Protože jim srdce bije pro značku s okřídleným šípem ve znaku a chtěli opravdu něco zvláštního v retro stylu. To rozhodlo a padla volba na Škodu 105L, nebo přesněji na dvě stopětky. O prodloužení se pak postaralo několik plechů a několik ocelových tyčí různých profilů.
A jak takový to automobil vzniká? To se nejprve u první stopětky odřízla celá zadní část a to v místech před B sloupky, aby zadní dveře zůstaly ve svých pozicích. To samé bylo provedeno s druhou škodovkou, kde pro změnu bylo auto odděleno za sloupky B. V tu chvíli bylo hodně důležité dát přední i zadní díl správně do osy, aby vozidlo později nejezdilo šejdrem. Nyní již mohlo dojít ke spojení obou částí pomocí několika profilovaných ocelových tyčí. Po dvojitém oplechování středového tunelu a dovaření podlahy, přišla na řadu střecha a pečlivé vytvarování boků, včetně otvorů pro okna. Do nich byla na míru uříznuta bezpečnostní skla.
Autíčko začalo nabírat jasné proporce, ale také i váhu. V tu chvíli Vali rozhodl, že původní motor nestačí a bude se hledat nová pohonná jednotka. Pro jednoduchost zástavby a zachování škodováckého motoru padla volba na mladší sestřičku Felicii. Motor 1,3MPI o výkonu 68 koní, není nikterak oslnivý, ale pro potřebu obou kamarádů postačující.
A jak dát autu tu správnou noblesu? O tu se stará bílá barva, doplněná originálními chromovými díly a vše je doplněno nerezovým škodováckým znakem vlastního návrhu. Zajímavým prvkem je i střecha, která je potažena bílou koženkou a několika dalšími detaily, včetně osvětlených sloupků.
Nyní se podíváme do interiéru. Ač by to člověk nečekal, i zde na nás dýchne škodovácký duch. Veškeré černě čalouněné sedačky opět pocházejí z obou stopětek. Čtyři jsou bokem ke směru jízdy a dva na původních místech před motorem. Na pravé straně naproti sedačkám je umístěn barový mahagonový stůl, včetně zrcadel, která dávají interiéru větší optický prostor. Ostatní časti jsou potaženy černou koženkou. O intimitu se starají zatmavená okna doplněná modrým podsvícením.
Na závěr Vali s Jíňou dodávají, časem ještě vylepšit trochu konfort. O to by se měla postarat klimatizace a interkom, jenž zajistí komunikaci mezi posádkou a řidičem. V sobotu tu máme opět Mimoňské války a možná se můžete těšit na Škodu 120 Limusine.