Model Yeti je prvním SUV značky Škoda, kde se charakterizuje symbióza jedinečného designu, bezpečnosti, funkčnosti a komfortu. Zároveň je připraveno přijmout Vaše výzvy a překonat veškerá očekávání.
Není Yeti, jako Yeti
Modelu Škoda Yeti dominuje výrazně tvarovaná maska chladiče obklopená čtveřicí světlometů, zatímco zadní část pětidveřové karoserie s kolmou výklopnou zádí evokuje praktické využití. Vyšší pozice sezení přináší pocit bezpečí, výborný výhled z vozu i snadnější nastupování. Pro náš test jsme si vybrali dva modely Yeti, o kterých by se dalo říci, že každý stojí na jiné straně barikády. Prvním zástupcem byl Yeti s pohonem pouze jedné nápravy a poháněl ho motor 1,2 TSI. Proti němu jsme postavili silnějšího bratříčka s motorem 1,8 TSI a pohonem všech kol.
Škoda Yeti 1,2 TSI
Prvním testovaným vozem byl Škoda Yeti Elegance s motorem 1,2 TSI 77kW, šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem jedné nápravy. Červená barva karoserie krásně ladí s černou střechou a prosklené plochy oken ve spojení s černě lakovanými sloupky tvoří výrazné designové celky exteriéru. Vše pak umocňují široké blatníky a stříbrné nájezdové kryty. Interiér Sport v barvě černo-červené se sportovními sedačkami, které jsou pohodlné a zaručují výborné držení těla. Velmi nás zajímalo, jak si motor o obsahu 1,2 poradí s 1400 kg těžkým vozem. Zde jsme byli mile překvapeni , není to žádný závoďák, ale prázdný vůz velmi dobře reagoval na každé sešlápnutí plynového pedálu. Je ale pravdou, že tento nízko objemový motor vyžaduje správné řazení .
Velká fotogalerie Škoda Yeti 1,2 TSI
Škoda Yeti 1,8 TSI 4×4
Druhému testovanému vozu Yeti se pod kapotou skrýval motor 1,8 TSI s výkonem 118 kW a poháněl všechna čtyři kola. Jízda byla příjemná i s naloženým vozem. Pohon všech kol jsme si vyzkoušeli i v terénu a musíme uznat, že jízdu po nezpevněných cestách zvládá Yeti velmi dobře. Tomu přispívá i režim Off-road přizpůsobující nastavení elektronických systémů jízdě v terénu. Co se týče interiéru, opět na nás působil velmi příjemným dojmem, všechny důležité prvky v dosahu řidiče a variabilita zadních sedaček a zavazadlového prostoru přispívá k vysoké užitné hodnotě automobilu. Vybírat lze až z 16 různých kombinací barevnosti přístrojové desky, potahových látek a ozdobných dekorů.
Velká fotogalerie Škoda Yeti 1,8 TSI 4×4
Který si vybrat?
Asi nejdůležitějším faktorem při výběru SUV značky ŠKODA bude, jaký chcete pohon kol. V kopcovitém terénu bychom preferovali vůz Škoda Yeti 1,8 TSI 4×4 a pro milovníky nafty je zde motor 2,0 TDI CR. Ale velká řada příznivců těchto automobilů bydlí v blízkosti měst a používá je k cestě do práce nebo odvézt děti do školy. Zde jako zajímavou variantu právě vidíme v modelu Škoda Yeti 1,2 TSI, jehož stokoňový motor zvládá tyto úkoly zcela s přehledem. Jeho cena začíná těsně nad hranicí 360 tisíc. Za nejlevnější model s pohonem 4×4 si již musíte připravit o nějakých 100 tisíc více. Dalším příplatkovým doplňkem jsou prosklené plochy oken, ve spojení s černě lakovanými sloupky tvoří výrazné designové celky exteriéru, které spolu s elektricky ovládanou dvoudílnou panoramatickou střechou a podélným střešním nosičem symbolizují vzdušnost modelu Yeti.