Jedno z nejslavnějších českých kupátek Škoda 110 R se dostává na modelářský trh. Do svého programu ho zařadila firma Neon a na trh dodala velmi kvalitní modely Erka.
Erko v měřítku 1/43
V internetovém obchodě Small Cars.cz se objevily dvě verze jedno z nejslavnějších českých kupátek Škoda 110 R. Do svého výrobního programu je zařadila firma NEO, která je známá výrobou často limitovaných sérií z resinového (plast) materiálu. I u Erka byla jedna verze udělána v limitované sérii Neo Limited 300. Obchod Small Cars.cz je na trhu od roku 2010, nabízí 15 000 modelů a a doba doručování je běžně 4-5 dnů. Díky spolupráci s exkluzivními zahraničními partnery nabízí řadu modelů jako jediní v ČR, SR ale i v PL.
Škoda 110 R
Škoda 110 R Coupé vycházela z vozu Š 100/110, jehož výroba byla zahájena v Mladé Boleslavi po celozávodní dovolené o rok dříve, v roce 1969, jako nástupce modelu 1000/1100 MB. V listopadu 1967 byla koncepce nového kupé vedením automobilky schválena. První prototyp byl postaven 31.3.1968. Veřejnosti byl vůz představen na brněnském autosalonu 5.-14.9.1970.
Žluté erko – 1972
První žluté erko odpovídá modelové řadě 1973 – 1974, která přišla do výroby v srpnu 1972, a hlavním jejím znakem bylo čtyřoké přední čelo s dvojicí pomocných dálkových halogenových světlometů. Na modelu nás zaujala i kola s býlím lemem, která se objevovala na výstavních vozech. Model v krabičce na první dojem vypadá velmi realisticky, ale po vyjmutí si člověk všimne několika nepřesností, které ale nijak nesnižují kvalitu daného modelu.
Oranžové erko – 1974
Limitovaný model vozu Škoda 110 R má oranžovou barvu a firma Neo ho pro Small Cars exkluzivně připravila v počtu 300 modelů. Již na první pohled nás zaujmou kola modelu, na kterých jsou ozdobné poklice Sprint. Ty od roku 1972 vyráběla firma VD ELKO Nový Knín a prodávaly se za 360,- Kčs za sadu. Možná by této verzi ještě slušel přední černý laminátový spoiler, ale ten byl montován až od roku 1978. Model je velmi pěkně zpracován včetně detailů.
…co se nám nelíbilo
Ale abychom jen nechválili, jak u žlutého tak i u oranžového modelu hned na první pohled chybí na boku předního blatníku emblém výrobního závodu v Kvasinách, který zmizel až 1.9.1978 (od 62. Serie). Dále jsou oba sloupky dveří skloněny nepatrně více vzad, než u skutečného vozu. Chybou u žlutého modelu erka z roku 1972 je i barva. Ta se používala až od ledna 1973.
Závěrem všem modelářům tento model doporučujeme a určitě bude ozdobou každé sbírky modelů s okřídleným šípem ve znaku. Pokud bychom opět model oznámkovali, tak se pohybujeme někde mezi jedničkou a dvojkou. Zpracování, detaily, rytí na výbornou. Ale jedničku kazí určité nepřesnosti, které laik ani nepostřehne (emblém, sloupky, hrana blatníků u zadního čela atd).Proto dáváme 1méně a vy neváhejte a rychle si objednávejte modely u Small Cars.cz, kterým chceme poděkovat za poskytnuté modely.