První dojmy za volantem vozu Škoda Rapid jsme získali na silnicích v okolí Vídně a Bratislavy, kam nás pozvala Škoda Auto.
Růstová strategie ŠKODA
Naše největší automobilka začala novinářům a zástupcům medií představovat nový vůz Škoda Rapid, který má nahradit Octavii první generace a stát se pilířem Růstové strategie ŠKODA 2018. Seznamovací jízdy proběhly na silnicích v okolí Vídně a Bratislavy. Zatím jsou vyrobeny první vozy, které již odpovídají standartu sériové výroby.
Škoda Rapid
Po příletu na Vídeňské letiště jsme přišli do prvního kontaktu s mladoboleslavskou novinkou. Hned na první pohled nás Rapid upoutal svým jednoduchým a z našeho pohledu nadčasovým designem. Čisté a jednoduché linie ukazují, jakým směrem se budou ubírat i další modely s okřídleným šípem ve znaku. Hlavním znakem je ostrá “Tornádo” linie, která jasně odděluje světlo a stín.
První pohled do vozu
Po otevření dveří na vás dýchne prostornost a účelnost jakou byl Rapid konstruován. Široké dveře, které umožňují velkorysý prostor pro nastupování jak na přední sedadla, tak i na zadní. Příjemné a dostatečně široké sedačky dávají dostatek prostoru i silnějším postavám. Na zadních sedačkách bude třem osobám těsno, ale ve své třídě patří Rapid k nadprůměrným i zde. Nový tvar přístrojové desky, jejíž linie plynule přecházejí do výplní dveří. Po otevření zavazadlového prostoru zjistíte, že auto nabízí nadstandartní objem, který činí 550/1490 litrů.
Fotogalerie Škoda Rapid – test Videň/Bratislava
Škoda Rapid 1,4 TSI
První motorizací, kterou jsme v novém Rapidu měli možnost vyzkoušet, byl benzinový motor 1,4 TSI s výkonem 90 kW. Tento motor se bude dodávat pouze s automatickou převodovku DSG. Ta se bude montovat do motorizací 1,4 TSI (90 kW) a 1,6 TDI CR DPF (66 kW). Hned první kilometry ukázaly, že se jedná spíše o měkčí odpružení, které se hodí pro rodinný automobil. Ergonometrie přístrojů a ovládacích prvků na palubní desce je v dosahu řidiče a velmi přehledně uspořádané.
Škoda Rapid 1,2 TSI
Po obědě jsme si vzali opět benzínovou verzi. Škoda Rapid 1,2 TSI s výkonem 77 kW a hlavním znakem obou motorů (1,2 a 1,4) je jejich tichost. Na volnoběh a při nižších otáčkách ani nevíte, že máte nastartováno. Motor byl doplněn o šestistupňovou manuální převodovku (1,2 TSI 63 kW – pětistupňová převodovka). Ač jsme jezdili s vozy obsazenými pouze dvěma osobami, myslíme si že připravené motory jsou dobrým řešením. Příjemně do ruky padl i nový čtyřramenný volant. Na předních řidičových dveřích chybí ovládání zadních okének, které si nemůžete za jízdy spustit nebo naopak dovřít.
Škoda Rapid 1,6 TDI CR
Posledním testovaným vozem byla Škoda Rapid 1,6 TDI CR s výkonem 77 kW a pětistupňovou manuální převodovkou. Slabší naftový motor 1,6 TDI CR 66 kW bude možné si objednat i s automatickou převodovkou DSG. Tento Rapid s touto motorizací nám sedl asi nejlépe. Díky těžšímu motoru bylo řízení mnohem přesnější a odpružení mírně tužší. Jediné čím se naftové motory nepříjemně projevují, je jejich hlučnost. Ale ani ta nepřesahuje mez, při která by obtěžovala posádku. Kola začínají na plechových 14″ a končí disky z lehké slitiny 17″ (3x plechové disky, 5x z lehké slitiny)
Simply Clever
Již známý slogan Simply Clever se u Rapidu projevil ještě ve větším rozsahu, než u jeho předchůdců. Automobilka Škoda uvádí 19 chytrých řešení. Velmi praktickým je držák reflexní vesty pod přední sedačkou, škrabka na led ukrytý do krytu uzávěru palivové nádrže, nebo odpadkový koš ve výplni dveří. Velmi praktickým řešením je oboustranný koberec zavazadlového prostoru, který má z jedné strany látku a z druhé pogumovanou plochu.
SKODAHOME.cz hodnotí
Závěrem shrneme naše pocity, které v nás zanechala mladoboleslavská novinka. Škoda Rapid má ač jednoduchý, ale z našeho pohledu nadčasový design. Interiér je praktický, s dostatkem místa a překonává Octavii první generace, kterou má nahradit ve všech směrech. Je vidět, že dost věcí ve voze je podmíněno cenou, která má startovat pod 300.000,- Kč. Na oficiální ceník si musíme ještě počkat, ale již nyní víme, že Rapid se má stát rodinným autem a hlavním pilířem značky Škoda.
Fotogalerie Škoda Rapid – test Videň/Bratislava