Ji podruhé jsme se zúčastnili tradičního závodu historických vozidel, Tachlovický trojúhelník. Pořadatelem je spolek Veteran Car Club Tachlovice a letos byl vypsán pro vozy do roku výroby 1960.
Memoriál Jana Horáka
V roce 1959 z iniciativy Jana Horáka, aktivního motocyklového závodníka a dalších deseti nadšenců motoristického sportu byl v Tachlovicích založen autoklub SVAZARMu, se zaměřením na historická vozidla. Dnes se jmenuje Veteran Car Club Tachlovice v AČR a letos pořádal již 36.ročník TACHLOVICKÝ trojúhelník – memoriál Jana Horáka.
36.ročník TACHLOVICKÝ trojúhelník
Trať dlouhá 5 km vede z Tachlovic přes okraje sousedních obcí Nučice a Dobříč. Každé vozidlo jede tuto trať dvakrát po jednom kole. Řidič si určí průměrnou rychlost jakou projede trať, a ta je mu změřena. Za každou vteřinu rozdílu od stanoveného času je soutěžícímu připsán jeden trestný bod, vítězí ten účastník, který má nejméně těchto bodů.
Sears z roku 1907
Na parkovišti vystavovatelů a soutěžících se také představil nejstarší účastník Sears z roku 1907. Sears pohání vzduchem chlazený dvouválcový motor Boxer o obsahu 1900ccm. Ztrátové mazání zajišťuje mechanické čerpadlo. Převodovka třecí systém tzv. variátor mechanicky ovládaný předvolba vpřed 4 rychlosti, 1 rychlost vzad. Plynulý rozjezd systému pomocí přitlačení třecího kotouče. Přenos síly od variátoru je pomocí řetězu na každé kolo / není diferencial / proto je vybaven každý převod prokluzovou spojkou. Řízení je pomocí příčné páky nahrazující volant.
Škoda Felicia vítězí
Na startu se představilo na osm desítek motocyklů a tři desítky automobilů. Předjezdcem byl vůz Škoda 130 RS v barvách, ve kterých se úspěšně představil v roce 1977 na rally Monte Carlo. Po něm již následoval start motocyklů. Když přišly na řadu automobily, jako první odstartovaly dvě Formule 3, z nichž jedna byla osazena motorem značky Škoda. Za nimi již vyjely ostatní vozy a nejlépe se s tratí vypořádal jezdec Bubrle Jaroslav se Škodou Felicia z roku 1960.
SKODAHOME.cz
Na startu 36.ročníku TACHLOVICKÝ trojúhelník se opět objevil zástupce našeho webu SKODAHOME.cz. Olin a jeho Škoda 1000 MBG (rok výroby 1967) dostaly vyjímku, a i když byl limit do roku výroby 1960, mohli se postavit na start. Po loňském osmém místě (3 trestné body) to bylo letos o něco horší. První jízda se vydařila a jeden trestný bod dával šance na dobrý výsledek. Bohužel, ve druhém kole Olin nasbíral čtyři trestné body a celkově skončil na slušném desátém místě. Na parkovišti mohli návštěvníci opět obdivovat krásnou Mácovu užovku, která na první pohled upoutá originální patinou.