ŠKODA Plus, program společnosti ŠKODA AUTO pro prodej zánovních ojetých vozů v České republice, byl v roce 2012 úspěšnější než kdykoli předtím. Partneři programu ŠKODA Plus za minulý rok prodali 21.200 vozů, což představuje v porovnání s rokem 2011 nárůst
ŠKODA Plus: prodejní rekord v roce 2012
„Pro program ŠKODA Plus v ČR byl rok 2012 stejně úspěšný jako pro značku ŠKODA v prodeji nových vozů na celém světě,“ říká Petr Pečenka, ředitel ŠKODA AUTO Česká republika. „V nelehkých podmínkách jsme prodali podstatně více vozů než v předchozím roce a dosáhli tak rekordních výsledků. Naše nabídka zánovních, téměř nejetých vozů značky ŠKODA se na českém trhu těší veliké oblibě. Ale i nabídka ŠKODA Plus, týkající se starších ojetých vozů s jasnou servisní historií je pro naše zákazníky velice atraktivní. „Výsledky roku 2012 dokazují, že start programu v roce 2009 byl správným krokem k dalšímu rozšíření našich aktivit,“ pokračuje Pečenka.
ŠKODA Plus je program prodeje ojetých vozů u vybraných smluvních obchodníků ŠKODA v České republice. V rámci programu jsou nabízena vozidla značky ŠKODA v kategorii ŠKODA Plus Roční vozy, jejichž stáří nepřesahuje 18 měsíců a počet ujetých kilometrů je maximálně 30 000. Spolu s nimi získává nový majitel benefit v podobě minimálně dvouleté plné tovární záruky. „V rámci programu ŠKODA Plus získá zákazník špičkový ojetý vůz s rozsáhlou garancí přímo od partnera společnosti ŠKODA AUTO. Tato atraktivní nabídka si získává stále více zákazníků. Nákup ojetého vozu je věcí důvěry. Úspěch programu ŠKODA Plus to potvrzuje,“ uzavírá Pečenka.
Partneři programu ŠKODA Plus nabízí navíc vozy pod označením Vyzkoušené ojeté vozy. Do této kategorie spadají nejen vozy ŠKODA, ale i vozidla dalších značek. Tyto vozy splňují přísné kvalitativní standardy, disponují servisní knížkou a jsou mladší pěti let. Na přání může zákazník získat na tato vozidla roční záruku.
Nejprodávanějším modelem je ŠKODA Octavia
Nejprodávanějším modelem se za rok 2012 stala ŠKODA Octavia s podílem 27 %, následována v těsném závěsu modelem Fabia, jehož podíl činil 24 % na celkových prodejích. 35 % všech prodaných vozů bylo z kategorie ŠKODA Plus Roční vozy, jejich podíl tak ze 17 % v roce 2011 vzrostl na dvojnásobek. Trend uplynulých let tak pokračuje.
Nabídku programu ŠKODA Plus tvoří z velké části referentské vozy zaměstnanců ŠKODA AUTO a vozy ze zaměstnaneckého operativního leasingu. Obchodníci navíc zajišťují odbyt i pro předváděcí vozy a vykoupené ojeté vozy.
V současné době je zákazníkům k dispozici 97 prodejních míst. V průběhu roku 2012 tak došlo k meziročnímu navýšení prodejních míst o 18 %. Nabídka vozů v programu ŠKODA Plus standardně převyšuje 3 000 vozů. Vozy ŠKODA tvoří přibližně 75 % celkové nabídky.
ŠKODA AUTO spustila program ŠKODA Plus v lednu 2009 ve spolupráci s finanční společností ŠkoFIN. Vznik iniciovala vysoká poptávka po zánovních vozech v České republice. Jeho cílem je podpora prodeje, zkvalitnění nabídky a financování ojetých vozů v autorizované prodejní síti.