Nová komunikační strategie Ministerstva dopravy v oblasti bezpečnosti silničního provozu uváděná pod heslem Nemyslíš – zaplatíš! se rozšiřuje o další dva televizní spoty. Jejich tématem je tentokrát používání dětských autosedaček a následky řízení pod vliResort dopravy tak navazuje na úspěšnou první sérii realistických klipů, kterými se snaží sáhnout do svědomí účastníků silničního provozu, zejména řidičů a jejich spolujezdců. Kromě televize je možné ode dneška shlédnout nové klipy také na webu kampaně www.nemyslis-zaplatis.cz.
O co v nových klipech jde? V prvním z nich jedou mladí lidé ze svatby a kouří marihuanu. V důsledku situace ve vozidle a zejména změny vnímání řidič ztrácí soustředění a pozornost, nedá přednost v jízdě a auto ze silnice doslova smete rozjetý autobus. Ženich se už jen marně snaží oživit nevěstu. Druhé video ukazuje manželský pár s dítětem na krátké cestě městem. Žena drží dítě v náručí, místo aby ho usadila do předepsané autosedačky. Dojde ke kolizi s jiným vozem a dítě, které žena neudrží, umírá po nárazu do čelního skla.
Kampaň Nemyslíš – zaplatíš! vzbudila velký zájem veřejnosti, což dokládají i první čísla o její sledovanosti. Jen během září a října spatřilo předcházející dva spoty v televizi přes 5 milionů lidí. Obrovský ohlas měla videa na internetu, kde je ve stejném období zhlédlo odhadem 2 a půl milionu uživatelů. Součástí kampaně jsou navíc ještě sponzorské vzkazy v televizi, rozhlasové spoty, tisková inzerce, billboardy, kinoreklama, inzerce na internetu a další komunikační kanály.
“Přesto, že jsme teprve na začátku celého projektu, který potrvá až do konce roku 2010, můžeme už dnes s jistotou říci, že jde historicky o nejsledovanější dopravně-preventivní kampaň v Česku. Věřím v její úspěšnost i v to, že bude pokračovat příznivý trend z října, kdy jsme zaznamenali na českých silnicích nejnižší počet usmrcených osob za posledních pět let.” uvedl ministr dopravy Aleš Řebíček.