Nedávno automobilka s okřídleným šípem ve znaku představila poslední svojí novinku vůz ŠKODA Rapid Spaceback a SKODAHOME.cz nechyběl v předváděcích jízdách v okolí italské Verony.
ŠKODA Rapid Spaceback
Mladistvá novinka mezi hatchbacky se jmenuje ŠKODA Rapid Spaceback a svým dynamickým designem chce oslovit hlavně mladé zákazníky. Zároveň je prvním hatchbackem značky ŠKODA v nižší střední třídě a snaží se vyplnit prostor mezi modely Fabia a Octavia.
A v čem se hlavně odlišuje ŠKODA Rapid Spaceback od klasického modelu ŠKODA Rapid? Vnitřní prostor pro posádku je stejný a zásadní rozdíl nastává v objemu zavazadlového prostoru, který je o 135 litrů menší, za což může o 180 mm kratší karoserie.
Sportovní střih
Záď vozu je navržena ve sportovním vzhledu, kde vynikají sdružené svítilny s typickou grafikou ve tvaru písmene C a černý difuzor. Ještě sportovnějším vzhledem působí vozy ŠKODA Rapid Spaceback s panoramatickou střechou a prodlouženým zadním sklem. V současné době se jedná o vůbec největší prosklenou střechu v celé modelové paletě značky ŠKODA: vnější rozměry jsou 1 713 × 1 155 mm, průhledová plocha pak má rozměry 1 210 × 780 mm. Střecha sahá od horní hrany čelního skla až po páté dveře.
ŠKODA Rapid Spaceback -první jízdní dojmy
První kilometry s novým Rapidem Spaceback nás vedli z letiště ve Veroně k úpatí Alp a dále okolo jezera Lago di Garda. Prvním naším testovaným vozem byla benzínová motorizace 1,2 TSI / 63 kW. Ač první dojem byl trochu rozpačitý, tak si Rapid Spaceback na úzkých, zatáčkovitých silnicích nevedl vůbec špatně. V kopcích jsme sice museli častěji řadit, ale z našeho pohledu bude tato motorizace patřit k nejprodávanějším.
Druhou motorizací byl vznětový motor s přímým vstřikováním paliva common-rail 1,6 TDI/66 kW (90 k). Tento agregát je možno kombinovat s manuální pětistupňovou převodovkou nebo sedmistupňovým dvouspojkovým ústrojím DSG. Vyzkoušeli jsme obě převodovky a s tímto motorem se nám více pozdávalo sedmistupňové DSG.
Jízdní vlastnosti Spacebacku na nás zapůsobili lépe, než u klasického Rapidu, se kterým jsme měli několik jízdních testů. Přesné řízení (nový posilovač řízení), = modifikovaná zadní náprava, kratší karoserie přispěly ke zlepšení chování vozu na silnici. V zatáčkovitých pasážích italských silnic se novinka ŠKODA Rapid Spaceback chovala velmi příjemně. Zatáčky projížděla přesně a v rychlejších pasážích byla zadní část vozu mnohem klidnější než u klasického Rapidu.
Co dodat na závěrem
Někteří se ptají proč další model? Pro koho je, a jak je od sebe běžný člověk rozezná? Ale zde bychom vzpomněli na dobu minulou, kdy Škodovka dělala jeden model a lidé si pokládali otázku „Proč ve Škodovce nedělají více modelů?“. Závěr již necháme na Vás samotných, ale nám se ŠKODA Rapid Spaceback líbí a první jízdní dojem je pozitivní.