Natuněná kára nemusí oplývat hromadou spoilerů, křídel či dalších někdy, až nevkusných doplňků. Nyní vám představíme decentně upravené Bazyho eReSko – Škoda Octavia RS.
Bazyho eReSko
V úvodu jsme poznamenali, že natuněné auto nemusí mít hromadu spoilerů, křídel či dalších někdy, až nevkusných doplňků. A takovým čistým tuningovým autem je Bazyho Škoda Octavia RS druhé generace. Po vozech Škoda 120M, Škoda Forman, Škoda Felicia přišlo na řadu právě eReSko.
A co Bazyho přimělo natunit i eReSko? Sám k tomu řekl „no ani nevím přišlo to tak samo…, koupil jsem si RS-ko, už to byl splněný sen! Krásný vzhled a idealní rychlost 🙂 Šlo to tak postupně, hlavně při koupi nových kol došlo ke zlomu… auto vypadalo hned jinak,ale na druhou stranu se zvýšila kritika ve stylu „co to je za off-road“ apod…“
… A následně dodává „největším kritikem byl asi otec, který mi říkal, že zbytečně vyhazuji peníze z okna, ale už si uvědomil, co pro mne mé auto znamená. Dokonce si myslím, že je na mne i hrdý…, a samozřejmě kamaradi :-),…. přítelkyně kupodivu se vším souhlasila a vše se ji líbilo.
ŠKODA Octavia RS druhé generace
V roce 2010 zakoupil Bazy v Autobazaru Auto Heller čtyři roky starou eReSovou Octávku druhé generace a nastala postupná úprava. Dvoulitrový vznětový čtyřválec dostal chip od TDI Drapek, při němž výkon narostl o 22kW a nyní odpovídá výkonu 147 kW (200 koní).
Nejvíce úprav proběhlo na podvozku. Základem je stavitelný podvozek H&R př.70mm/ zad.60mm s novými předními brzdami. Zde Bazy namontoval 6-ti pístky Brembo z Porshe Cayene s vrtanými kotouči 345×30 Zimmermann, a keramickými deskami Ferodo. Zadní kotouče zůstaly origo 286mm. U každého vozu hrají velký vliv kola. Disky OZ/MSE 8,5×18“ ET45 s titanovým leskem pod sebou skrývají 15mm podložky a jsou obuté do pneumatik Dunlop SP Sport Maxx 225/40 R18.
Na karoserii byly provedeny pouze menší kosmetické úpravy. Originální přední nárazník dostal mřížky od Milotecu. Od té samé firmy je i přední maska kapoty, mračítka světel a ledkové denní svícení. Vše umocňuje nová černá perleť s větším zrnem od lakýrníka Honzy z Hučína. Částečných změn dospěla i zadní část vozu. Světla z faceliftu a nerezové leštěné koncovky výfuku.
Interiér je v origo stylu RS (kombinace kůže a látky) včetně audia Stream s MP3 a komu patří Tomášovo poděkování? Jak řekl „Nejvice si cením pomoci od mého dobrého Kamaráda Honzy Špila… ,díky němu je vše na správném místě a hlavně plně funkčí… a taky nesmím zapomenou na svého bratra Jirku a v neposlední řadě děkuji za podporu a pevné nervy mé přítelkyni Marsi“
Foto: Jan Moravec