Výborně zpracované modely firmy Abrex vozu ŠKODA Fabia Super 2000 v měřítku 1:43 doplnila na konci letošního roku dlouho očekávaná detailně zpracovaná osmnáctina.
ABREX
Náš největší výrobce modelů firma Abrex přinesla na předvánoční trh horkou novinku. Její historické osmnáctiny patří k ozdobám každé sbírky, které nyní milovníci vozů s okřídleným šípem mohou doplnit o soutěžní speciál ŠKODA Fabia Super 2000.
Historie ŠKODA Fabia S2000
Projekt ŠKODA Fabia Super 2000 patří k nejúspěšnějším v 112leté historii motorsportu značky. Světlo světa spatřil roku 2007 na ženevském autosalonu, kde byla představena jeho designová studie. První ostrý start zažila Fabia Super 2000 na slavné Rally Monte Carlo 2009. Již o rok později slavila ŠKODA Fabia Super 2000 první velký mezinárodní úspěch – celkový triumf v seriálu IRC (Intercontinental Rally Challenge) a to jak v hodnocení značek, tak jezdců (vítěz Juho Hänninen). Tento výsledek pak ŠKODA dokázala ještě dvakrát v následujících letech 2011 a 2012 zopakovat (vítěz Andreas Mikkelsen) a stala se s 27 vítězstvími nejúspěšnější značkou historie IRC.
Letošní životní sezonu korunoval suverénním vítězstvím v ERC tovární pilot Jan Kopecký, který společně s Pavlem Dreslerem ovládl z osmi startů šest podniků a i v dalších dvou stanul na pódiu. Další kontinentální jezdecký titul slavil s vozem Fabia S2000 Gustavo Saba (Paraguay) v jihoamerickém mistrovství CODASUR. K tomu se národními šampióny s vozem ŠKODA Fabia Super 2000 stali Umberto Scandola v Itálii, Raimund Baumschlager v Rakousku, Dimitar Iliev v Bulharsku, Ricardo Moura v Portugalsku, Marouf Abu Samra v Jordánsku stejně jako Gustavo Saba v Paraguayi.
Osmnáctina Fabia S2000
Předlohou osmnáctiny ŠKODA Fabia Super 2000 se ve firmě Abrex stal letošní Show Car továrních jezdců Jana Kopeckého a Esapekka Lappiho. Ještě v krabičce nás model upoutá věrnými tvary a přesností, jakou sedí pohyblivé díly (kapota, dveře).
Při upevnění modelu v krabičce nenechala firma Abrex nic náhodě. Všechny otevírací části jsou zabezpečeny pevnou průhlednou páskou, která zamezí svévolnému otevření a následnému poškození. To samé můžeme říci o upevnění modelu v krabičce. Zde je nejprve třeba povolit dva šroubky a vyjmout model včetně podložky, která je na modelu uchycena dalšími čtyřmi šroubky.
Samotný model vozu ŠKODA Fabia Super 2000 je proveden do nejmenších detailů. Na první pohled zaujmou dvě věci. Již zmíněná přesnost pohyblivých dílů (kapota,dveře) jakou sedí v karoserii, doplňuje bezchybné a opět velmi přesné lakování modelu včetně reklam.
Detaily, dělají veliký celek. Při důkladnější prohlídce nás zaujmou různé detaily. Ať vezmeme kvalitně zpracovaná světla, zrcátka či kliky u dveří umocňují první dojem z modelu. Po otevření kapoty se objeví detailně zpracovaný motor, který by stačilo již jen nastartovat.
Interiér a otevírání dveří, je samostatná kapitola. Pravdou je, že k otevření dveří je třeba trochu šikovnosti, nebo použijete přípravek, který je součástí balení. Po otevření se Vám naskytne pohled do detailně zpracovaného interiéru, ve kterém po otevření pátých dveří naleznete i rezervu.
SKODAHOME.cz známkuje
Ač je model hodně povedený, přeci jen jsme nějaké drobné nedostatky objevili. První naší výtku si vybrala přední náprava – kola. Kola nám připadají dost volná a zatáčení spíš jde jen na jednu stranu. Druhá výtka je spíš trochu srdcová. Než Show Car, bychom vůz rádi viděli s polepy z letošní Barum rally. Má to několik důvodů. Jan Kopecký ji vyhrál, stal mistrem ERC jehož součástí je i Barumka. Model jsme nakonec ohodnotili horší jedničkou a myslíme, že by neměl chybět v žádné sbírce milovníků vozů Škoda.