Při spojení názvů ŠKODA Auto a Monte Carlo si každý představí akční model Fabie druhé generace. Ale co to je ŠKODA Roomster Monte Carlo? Individuální úprava, kterou provedl Edge-tuning.
Škoda Roomster
Roomster zaujímá zcela výjimečné místo nejen mezi modely značky ŠKODA, ale i ve své třídě. Jeho koncept je naprosto ojedinělý, a tak přináší i odlišný pohled na design, prostornost a flexibilitu vozu. Stejně jako na originalitu kladli designéři důraz i na praktičnost.
Edge-tuning
A proč právě Roomster? Edge odpověděl „Líbil se mi a pro běžné ježdění je super“ a ještě dodává, že k úpravám ho inspirovala Škoda Fabia Monte Carlo.
Srdcem motoru je čtyřválec 1,2 TSI o výkonu 81 kW osazený vzduchovou vložkou od firmy K&N. Hlavním cílem úprav bylo co nejvíce dílů použít z Fabie Monte Carlo. Proto Edge použil Trinity Monte Carlo o rozměru 7×17 palců a osadil je pneumatikami Dunlop SP Sport 205/40. O zlepšení jízdních vlastností a i vzhledu se postaraly sportovní pružiny KW se snížením -30/-30 mm.
Úpravy na karoserii se opět nesou s podtitulem Monte Carlo. Přední maska, identifikační boční znaky, přední světla a mlhovky pocházejí z Fabie MC. Černá folie na střeše, zrcátkách, zatmavení skel navozují dojem fabrického akčního modelu „ŠKODA Roomster Monte Carlo“.
Pro lajka vše ještě umocňuje i upravený interíér. Sportovní kožený paket – volant, řadička a madlo ruční brzdy od Škoda Auto. Sportovní sedačky z Fabia Monte Carlo, nástupní nerezové lišty s logem Roomster, hliníkové pedály Škoda Auto, kompletní výměna interiérového osvětlení a SPZ za LED technologii včetně velurových koberců Prestige Škoda Auto navozují opět styl Monte Carlo. O hudební doprovod se stará rádio Swing s originálními reproduktory Škoda.
Na závěr jsme se Edge ještě zeptali
Honzo, jaká jsi v minulosti vlastnil auta? „Aut bylo hodně, ale budu-li jmenovat dvě NEJ: Škoda Octavia RS a Mercedes-Benz CLS Brabus“. Na úpravách se podílel sám Honza, odborný servis Škoda (perfektní mechanik Roman Sedlmajer) a firma Bit Power Technology – Roman Putner, se kterým Edge spolupracuje již 8 let. A hlavní poděkování za tento projekt patří firmě Škoda Auto.
Autor: Jan Moravec