V hlavním výrobním závodě společnosti ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi sjíždí z linky nová ŠKODA Octavia G-TEC. Objednávky na nový model již obchodníci na českém trhu přijímají. První Octavia s pohonem na zemní plyn se vyrábí ve verzích Octavia G-TEC a Octavi

Octavie G-TEC

Pro zahájení výroby nové Octavie G-TEC uvedla ŠKODA AUTO do provozu novou testovací halu a novou plničku CNG. Za tímto účelem investovala automobilka pět milionů EUR. Zde se provádějí předepsané bezpečnostní zkoušky CNG-agregátů a poprvé plní plynové nádrže.

Nová Octavia G-TEC a nová Octavia Combi G-TEC budou po České republice od června 2014 postupně uvedeny na trhy 14 dalších evropských zemí: Belgie, Dánska, Německa, Finska, Francie, Itálie, Lucemburska, Nizozemska, Norska, Rakouska, Švédska, Švýcarska, Slovenska a Slovinska.

Motorem 1,4 TSI

Nová ŠKODA Octavia G-TEC je poháněna přeplňovaným motorem 1,4 TSI. Agregát dává nejvyšší výkon 81 kW a je konstruován pro spalování jak na benzinu, tak i CNG. Zkratka CNG vychází z anglického Compressed Natural Gas, tedy stlačený zemní plyn. Součástí sériové výbavy je paket Green tec se systémem start-stop a rekuperací brzdné energie.

Moderní agregát plní požadavky emisní normy EU 6, která vstoupí v platnost v září 2014. Při provozu pouze na CNG ujede Octavia G-TEC, resp. Octavia Combi G-TEC až 410 kilometrů. Spotřeba činí 5,4 m3 (3,5 kg) zemního plynu na 100 km, což odpovídá emisím 97 g CO2/km. Při provozu pouze na benzin činí dojezd až 920 km. Na jedno natankování všech nádrží tak Octavia G-TEC ujede celkem až 1.330 km a ani potěšení z jízdy přitom nepřijde zkrátka. Vůz za 10,9 s akceleruje z 0 na 100 km/h a dosahuje maximální rychlosti 195 km/h.

Obě nádrže na CNG mají celkový objem maximálně 97 litrů, resp. 15 kg zemního plynu při tlaku 200 barů. Jsou uloženy pod podlahou zavazadlového prostoru na speciálním rámu. Zavazadlový prostor pojme 460 litrů (Octavia) resp. 480 litrů (Octavia Combi).

Uvedením nových modelů Octavia G-TEC a Octavia Combi G-TEC rozšiřuje značka ŠKODA svou paletu vozů poháněných zemním plynem na tři modely. Již od října 2012 je v nabídce městský vůz Citigo s pohonem na zemní plyn. Tento vůz spotřebuje pouze 4,4 m3 (2,9 kg) zemního plynu na 100 km, což odpovídá emisím 79 g CO2 /km. Celkový dojezd vozu činí 620 km (400 km plyn, 220 km benzin).

Vozy poháněné zemním plynem nabízí trvale udržitelnou mobilitu za dostupnou cenu. Cena zemního plynu je v České republice a v mnoha dalších evropských zemích podstatně výhodnější než cena benzinu nebo nafty. Náklady obou verzí modelu ŠKODA Octavia G-TEC na palivo v kombinovaném cyklu jsou nižší než 1 Kč/km.

ŠKODA Auto

S novým modelem Octavia G-TEC vysílá značka ŠKODA opět jasný signál v oblasti mimořádně ekologických modelů. Celkem 22 modelů značky ŠKODA má emise CO2 nižší než 100 g/km, 112 modelů značky ŠKODA emituje méně než 120 g CO2/km. Trvale udržitelná mobilita začíná u vozů značky ŠKODA hodnotou 79 g CO2/km u modelu ŠKODA Citigo G-TEC. Mimořádně šetrné vůči životnímu prostředí jsou modely ŠKODA GreenLine a Green tec. Zákazník si může vybírat z celkem dvanácti variant GreenLine a 51 variant Green tec. Nová ŠKODA Octavia GreenLine stanovuje nová měřítka ve třídě kompaktních vozů s hodnotou pouhých 85 g CO2/km.

http://youtu.be/eg6zbpFHL0o