Nové a inovované bezpečnostní systémy nového vozu ŠKODA Superb kladou hlavní důraz na vyšší bezpečnost a komfort. Namátkou vyjmenujeme některé nové, nebo inovované systémy: Blind Spot Detect (BSD), Rear Traffic Alert, Traffic Jam Assist, Emergency Assist,
ŠKODA Superb
Nová ŠKODA Superb znamená začátek nové éry v historii značky. Výjimečný design a technické vlastnosti vlajkové lodi značky nastavují nová měřítka ve vysoce konkurenčním prostředí automobilové střední třídy. Dlouhá řada asistenčních systémů pro vyšší jízdní bezpečnost a komfort vytváří nové standardy pro značku ŠKODA i model Superb.
Nová ŠKODA Superb nabízí celou paletu nových asistenčních systémů založených na špičkové modulární platformě MQB koncernu Volkswagen. Bezpečnostní systémy jsou řidiči oporou v nejrůznějších dopravních situacích a činí řízení bezpečnější a komfortnější.
Blind Spot Detect (BSD)
Novinkou v rámci značky ŠKODA je systém Blind Spot Detect (BSD), který varuje před vozy nacházejícími se v mrtvém úhlu (Blind Spot). Dvě radarové jednotky sledují oblast vedle vozu a maximálně 20 metrů za ním. Rozsvícením LED symbolu ve vnějším zpětném zrcátku upozorní systém řidiče na vozidla nacházející se v mrtvém úhlu nebo blížící se zezadu. Jestliže řidič dá znamení o změně směru jízdy na stranu, na které byl identifikován vůz, bude varován rozblikáním LED symbolu.
Rear Traffic Alert
Pevnou součástí systému Blind Spot Detect je v modelové řadě Superb i ve voze ŠKODA vůbec poprvé funkce Rear Traffic Alert (asistent pro vyjíždění z parkovacího místa). Při couvání z mezer kolmých k vozovce identifikuje tento asistent vozy, které se blíží z boku. Při hrozící kolizi zazní varovný tón. Strana, ze které se blíží vůz, je navíc na displeji infotainmentu zobrazena barevně. V případě nejvyšší nouze dojde i k automatickému zastavení vozu.
Traffic Jam Assist
Systém Traffic Jam Assist, který je pro modelovou řadu i celou modelovou paletu značky k dispozici poprvé, zvyšuje bezpečnost a komfort v dopravních zácpách a při jízdě v koloně. Vůz i v koloně automaticky řídí, brzdí a přidává plyn. Podmínkou je, že řidič má ruce na volantu.
Emergency Assist
Nový pomocník Emergency Assist zasáhne, pokud hrozí, že se řidič není schopen věnovat řízení. Jestliže systém po určitou dobu nezaznamená žádnou aktivitu řidiče, zazní varovný tón. Pokud řidič nereaguje, provede systém malý manévr řízení. Nezareaguje-li řidič ani poté, vůz automaticky brzdí až do úplného zastavení a současně aktivuje výstražná světla.
Smart Light Assist
Inovativní systém světel v jakékoli dopravní situaci zajistí optimální dosah světelného kužele, a tak zvyšuje bezpečnost. Prostřednictvím multifunkční kamery systém Smart Light Assist rozpozná při snížené viditelnosti vozy v protisměru nebo vpředu a v těchto oblastech cíleně odstíní dálková světla. To znamená, že řidič může jet stále se zapnutými dálkovými světly a plně využívat jejich dosahu.
Dynamic Chassis Control (DCC)
V novém modelu Superb se poprvé v rámci palety vozů značky ŠKODA setkáváme s adaptivním podvozkem Dynamic Chassis Control (DCC) včetně volby jízdního profilu. Díky adaptivnímu podvozku může řidič upravit jízdní vlastnosti vozu individuálně dle svého vkusu, má volbu normálního, sportovního nebo komfortního režimu. Výběr vhodného režimu probíhá pomocí stisknutí tlačítka na středovém panelu. Volba jízdního profilu rovněž umožňuje individuální i ekologický režim.
Multikolizní brzda
Sériově dodávaná multikolizní brzda, která se do výbavy modelové řady Superb dostává poprvé, zabraňuje tomu, aby vůz po první kolizi neřízen a nebrzděn pokračoval v jízdě. Tím se například snižuje riziko, že se vůz následně dostane do protisměru, kde dojde k další kolizi.
Front Assist
Premiéru ve třetí generaci modelu Superb má také systém Front Assist včetně funkce nouzové brzdy City. Front Assist varuje řidiče při rychlostech od 5 do 210 km/h před hrozící kolizí a v případě potřeby vůz automaticky přibrzdí, resp. podpoří plné brzdění. Systém Front Assist je doplněn funkcí nouzové brzdy City určené zejména pro městský provoz v rychlostech od 5 do 34 km/h.
Adaptive Cruise Control (ACC)
Nová ŠKODA Superb může být na přání vybavena adaptivním tempomatem Adaptive Cruise Control (ACC). Automatická regulace rychlosti ACC udržuje nastavenou rychlost při zachování bezpečného odstupu, tj. vzdálenosti od následovaného vozidla. Systém ACC využívá tempomat (Cruise Control) v kombinaci s regulací odstupu. ACC v novém modelu Superb pracuje při rychlostech 30 až 210 km/h.
Crew Protect Assist
Poprvé získává mladoboleslavské novinka proaktivní ochranu posádky Crew Protect Assist, která připraví řidiče a spolujezdce na hrozící nehodu. V kritických situacích, například při prudkém brzdění, se automaticky předepnou bezpečnostní pásy na sedadle řidiče a spolujezdce. Systém rovněž zavře až na malou mezeru boční okna a posuvné střešní okno.
Lane Assist
Přímou jízdu v jízdním pruhu dálnice a silnic s kvalitním vodorovným značením zajistí v nové generaci modelu Superb volitelný systém Lane Assist. Tento asistent snižuje riziko nechtěného opuštění jízdního pruhu. Kamera při rychlosti nad 65 km/h sleduje vodorovné dopravní značení před vozidlem. Pokud identifikuje nechtěné opuštění jízdního pruhu, provede Lane Assist korekci a automaticky zatočí zpět. Pokud se řidič neujme řízení, zazní varovný signál a na multifunkčním displeji se objeví nápis „Lane Assist – převezměte prosím řízení“.
Speedlimiter
Funkce Speedlimiter, která je pro model ŠKODA Superb novinkou, zajistí, aby nebyla překročena předem nastavená rychlost. Omezovač rychlosti aktivuje řidič levou páčkou na sloupku řízení. Jakmile řidič plně sešlápne plynový pedál (kick-down), Speedlimiter se deaktivuje.
Travel Assist
Rozpoznávání dopravních značek, které ŠKODA Superb nabízí poprvé, řidiče průběžné informuje o aktuálním dopravním značení. Systém Travel Assist spolupracuje s kamerou umístěnou ve vnitřním zpětném zrcátku a snímá dopravní značky, k nimž se vůz blíží. Upozornění se zobrazí ve formě piktogramu na multifunkčním displeji nebo na obrazovce navigačního systému.
Auto Hold
Elektronická parkovací brzda je vybavena funkcí Auto Hold, která zabraňuje samovolnému pohybu vozu a řidiči tak poskytuje větší komfort jízdy při rozjíždění a vyšší bezpečnost. Pokud se vůz zcela zastaví, zabrzdí ho dva elektromotory na zadních kolech na místě. Řidič pak může bez obav uvolnit nohu z brzdového pedálu. Jakmile znovu přidá plyn nebo u manuální převodovky začne zabírat spojka, funkce Auto Hold se automaticky vypne.
Driver Alert
Nový Superb je vybaven systémem Driver Alert (rozpoznání únavy řidiče), který má zabránit případnému poklesu koncentrace řidiče v důsledku únavy. Výrazné odchylky od charakteristického chování upozorňují na únavu řidiče. Na přístrojovém panelu se objeví upozornění „Rozpoznána únava – přestávku prosím“.
Elektronická kontrola tlaku v pneumatikách
V zemích EU je nový model Superb sériově vybaven elektronickou kontrolou tlaku vzduchu v pneumatikách, která informuje o poklesu tlaku na každém jednotlivém kole i na všech kolech zároveň.
Automatic Parking Assist
Parkování a vyjíždění z parkovacího místa ještě nikdy nebylo tak snadné jako u této mladoboleslavské novinky. Na přání může být Superb poprvé vybaven parkovacím asistentem Automatic Parking Assist třetí generace. Vyspělý systém vůz poloautomaticky navede do podélné mezery, umožní z ní vyjet za podpory asistentu a popředu i pozadu zajede do příčné mezery. Řidič pak musí jen přidávat plyn a brzdit.
Intelligent Parking Assist
Parkovací asistent může být na přání doplněn o Intelligent Parking Assist (kontrola odstupu při parkování se sledováním okolí). O měření vzdálenosti vozu od objektů se starají senzory vpředu a vzadu. Při malém odstupu od překážky následuje akustické varování a v závislosti na odstupu se frekvence signálního tónu zvyšuje až do podoby nepřerušovaného tónu. Boční senzory rozpoznají překážky vedle vozu a při příliš malém odstupu zazní varovný tón.
Rear View Camera
Rear View Camera, nebo-li zadní parkovací kamera, umístěná v pátých dveřích, se poprvé stává součástí volitelné výbavy nového modelu Superb. Zařazením zpětného chodu se automaticky aktivuje kamera a zobrazení snímaného prostoru na displeji systému infotainmentu, který vykresluje přes obraz také dynamické stopy (naváděcí linie).