Šéfdesigner značky ŠKODA a šéf soutěže Red Dot Award Prof. Dr. Peter Zec v rozhovoru o úkolech a působení designu. Význam designu pro diferenciaci produktů roste.

Red Dot Award

Význam designu v automobilovém průmyslu roste. Tuto hlavní myšlenku vyslovili šéfdesigner značky ŠKODA Jozef Kabaň a Prof. Dr. Peter Zec, iniciátor a šéf renomované soutěže Red Dot Design Award, ve společném rozhovoru pro časopis ‚Extratour’, určený pro zákazníky značky ŠKODA.

ŠKODA Auto

„Pokud se technika různých výrobců postupně sbližuje, liší se už jen designem“, říká Jozef Kabaň. Dobré auto se však vyznačuje kombinací nejrůznějších vlastností: „Je třeba najít správnou rovnováhu.“

Prof. Dr. Zec říká, že výzkumy potvrzují rostoucí význam designu automobilů: „Studie dokazují, že o rozhodnutí o koupi automobilu z 80 až 85 procent závisí na designu vozu. Zákazníci změní značku, pokud už se jim design už nebude líbit“, říká Zec.

Podle Jozefa Kabaně je z tohoto důvodu stále důležitější oslovovat vedle racionálních aspektů o budoucím voze i emoce. „Dnes se i na věci každodenní potřeby nahlíží nejen z pohledu funkčního, ale i emocionálního. Výtvarné provedení emocí nabývají na významu a ovlivňuje rozhodnutí o koupi.

Touto ambicí se ŠKODA řídí i při vývoji nových modelů. „Automobily značky ŠKODA se budou i v budoucnu od konkurence odlišovat svou přesvědčivou rovnováhu funkčnosti a estetiky“, říká Kabaň. „Mým snem je jen spojovat estetiku s maximem funkčnosti, obojí vzájemně přiblížit natolik, že se nebude mluvit o dvou různých věcech.“ Design funkčnost zatraktivňuje.

Podle názoru Prof. Zeca se značce ŠKODA ve svých aktuálních modelech působivě podařilo této rovnováhy dosáhnout. Nová ŠKODA Fabia má „velice dynamický vzhled“ a „nabídka prostoru je vynikající“. O nové generaci modelu ŠKODA Superb Zec říká: „Nový Superb má skvělou siluetu a je to překrásné auto.“

Rozhovor s Jozefem Kabaněm a Peterem Zecem proběhl v rámci dynamické prezentace nové generace modelu ŠKODA Superb ve Florencii. Celý rozhovor najdete ZDE.