Čtyři soutěže, čtyři vítězství: Tovární posádka ŠKODA Kopecký/Dresler jasně vede celkovou klasifikaci českého mistrovství v rally (MČR). Tři triumfy za sebou pro vůz ŠKODA Fabia R5 také v seriálu Mistrovství světa (WRC 2). Rally Zlín: 5. podnik MČR a podn
ŠKODA Fabia R5
Nový vůz ŠKODA Fabia R5 ukazuje svou skutečnou sílu: ze všech čtyř dosavadních podniků sezóny českého mistrovství v rally (MČR) přivezla tovární posádka ŠKODA Jan Kopecký/Pavel Dresler s novým soutěžním speciálem domů vítězství. Uplynulý víkend se Kopecký s Dreslerem postarali o třetí vítězství vozu ŠKODA Fabia R5 po sobě v Mistrovství světa (WRC 2). Na jubilejní 45. Barum Czech Rally Zlín (28. až 30. srpna) může ŠKODA předčasně rozhodnout MČR pro sebe a tovární posádka tak může završit zisk prvního titulu s vozem Fabia R5.
Barum Czech Rally Zlín
Pátý a tedy předposlední podnik MČR je zároveň součástí mistrovství Evropy FIA v rally (ERC). V souladu s tím se značka ŠKODA při svém domácím vystoupení na Moravě setká s konkurencí z celé Evropy. Barum rally má koeficient 1,5 – dosažený počet bodů se tedy násobí faktorem 1,5. Celkem je třeba absolvovat 229,21 km na 15 rychlostních zkouškách.
„Barum Czech Rally Zlín je se svými asfaltovými tratěmi, tisícovkami fanoušků a nevypočitatelnými povětrnostními podmínkami vrcholem českého mistrovství,“ říká šéf ŠKODA Motorsportu Michal Hrabánek. „Máme šanci vyhrát české mistrovství v rally a chceme s vozem Fabia R5 opět předvést špičkový výkon. Těšíme se přitom na napínavé souboje s mnoha skvělými evropskými jezdci,“ dodává Hrabánek.
Jan Kopecký
Se čtyřmi vítězstvími ze čtyř startů v MČR se vůz Fabia R5 v této sezóně ukázala jako rychlý a spolehlivý vítězný vůz. Tovární jezdec ŠKODA Jan Kopecký jasně vede celkovou klasifikaci MČR před svým hlavním rivalem Václavem Pechem. „Barumku máme rádi. Chceme jet na vítězství a využít matchballu k prvnímu zisku titulu s továrním vozem Fabia R5,“ říká Kopecký.
Miláček publika Kopecký vyhrál Barum Czech Rally Zlín již třikrát. Zvítězil zde vždy po dvou letech: 2009, 2011 a 2013. Pokud to bude fungovat podle zákona série, je 33letý jezdec letos opět na řadě.
Mistrovství ČR v rally (MČR)
Soutěž/Datum
Rallye Šumava Klatovy; 24.04.–25.04.2015
Rallye Český Krumlov; 22.05.–23.05.2015
Rally Hustopeče; 19.06.–20.06.2015
Rally Bohemia; 10.07.–12.07.2015
Barum Czech Rally Zlín; 28.08.–30.08.2015
Rally Příbram; 02.10.–04.10.2015
Víte, že …
… legendární rychlostní zkouška Troják je s 23,01 km nejdelší zkouškou rally? V neděli se pojede hned dvakrát. Po kvalifikaci v délce 4,71 km začíná rally oficiálně v pátek tradiční městskou zkouškou v centru Zlína. Na trati lemované tisíci diváků je třeba absolvovat 9,51 km.
… dvakrát v historii této tradiční rally triumfoval pětkrát za sebou jeden vůz? V obou případech samozřejmě značky ŠKODA. V letech 1976 až 1980 jeli vítězové vždy s vozem ŠKODA 130 RS. V letech 2009 až 2013 seděli vítězové ve voze ŠKODA Fabia Super 2000. Naposledy obsadil Sepp Wiegand s vozem Fabia Super 2000 druhé místo.
… Barum Czech Rally Zlín se letos koná již po 45.? Premiéra se konala v roce 1971. Prvním vítězem byl Jan Halmazňa. Samozřejmě s vozem ŠKODA, jednalo se o model 1100 MB.
… Barum Czech Rally Zlín byla v roce 1972 poprvé součástí československého mistrovství v rally? Kromě toho byla dlouhá léta podnikem Intercontinental Rally Challenge (IRC) a v roce 2005 dokonce kandidátem na mistrovství světa FIA v rally (WRC). Po fúzi s IRC je rally, stejně jako v letech 2013 a 2014, součástí mistrovství Evropy FIA v rally (ERC).
… Barum Czech Rally Zlín měla v r. 1974 délku 1200 kilometrů? To je dosud nejdelší vzdálenost v historii této rally. Pro srovnání: Letos je na programu „pouhých“ 229,21 měřených kilometrů.
… průmyslové město Zlín má více než 75 000 obyvatel a je staré téměř 700 let? První písemná zmínka je z roku 1322. Za socialismu, v letech 1949 až 1990, se město jmenovalo Gottwaldov.