Věra a Jan Horníčkovi vyhráli 34. ročník soutěže ŠKODA Economy Run. Vítězný vůz ŠKODA Citigo se spotřebou 3 l/100 km. 52 vozů značky ŠKODA na tradičním závodě o nejnižší spotřebu.
ŠKODA Economy Run 2015
Věra a Jan Horníčkovi vyhráli včerejší 34. ročník závodu ŠKODA Economy Run. Posádka vozu ŠKODA Citigo zvítězila se spotřebou pouhých 3 l/100 km.
Věra a Jan Horníčkovi jsou vítěznou posádkou 34. ročníku soutěže ŠKODA Economy Run. Ve voze ŠKODA Citigo dosáhli špičkové hodnoty spotřeby – na 100 km jízdy spotřebovali v průměru pouhé 3 l paliva. Tato hodnota odpovídá emisím 69,9 g CO2/km. Tradiční soutěže o nejnižší spotřebu se zúčastnilo celkem 52 posádek. Start a cíl 315,4 kilometrů dlouhé trati byl v Mladé Boleslavi/Kosmonosech, etapovým cílem byl závod společnosti ŠKODA AUTO ve Vrchlabí. Soutěže se účastnily výhradně vozy značky ŠKODA s benzinovými nebo naftovými motory.
„Ve společnosti ŠKODA AUTO klademe velký důraz na ekologickou a trvale udržitelnou mobilitu. Cílem našich vývojářů je neustálé snižování emisí CO2. Již dnes dosahuje 33 verzí modelů značky ŠKODA emisí pod 100 g/km. To je špičková hodnota. ŠKODA tak zákazníkům nabízí nejekologičtější paletu modelů v celé své historii,“ říká Roman Havlásek, vedoucí After Sales společnosti ŠKODA AUTO. „Ale k ekologické mobilitě nepřispívá pouze technika. Špičkové hodnoty, dosažené při letošním závodě ŠKODA Economy Run, ukazují, že ke snížení spotřeby a emisí CO2 podstatnou měrou přispívá i styl jízdy,“ dodává Havlásek.
Domácí automobilka je partnerem závodu ŠKODA Economy Run již od samotného počátku. Servisní centrum ŠKODA AUTO zajišťuje technickou přípravu a kontrolu vozů i celý průběh závodu po technické stránce.
Závod ŠKODA Economy Run je rozdělen do pěti objemových tříd. Účastníci jsou hodnoceni dle nejnižších dosažených emisí CO2, získaných přepočtem z celkové spotřeby paliva. Pořadatel kromě toho zohledňuje i průměrnou dosaženou rychlost a rozdíl mezi skutečnou a normovanou spotřebou. Při identických emisích CO2, resp. stejné spotřebě paliva, rozhoduje vyšší průměrná rychlost, resp. větší zdvihový objem motoru.
Pro měření spotřeby paliva se používá elektronický diagnostický přístroj. Ten zjistí, kolik benzinu nebo nafty se v nádrži nacházelo před jízdou a po ní. Rozdíl mezi oběma naměřenými hodnotami udává přesnou spotřebu. Letošní novinkou je i jiný systém přípravy vozu, při kterém je, nad pravidly stanovenou polovinu nádrže, dotankováno ještě 10 litrů paliva, tzv. virtuální přídavná nádržka. Ta při finálním měření zpřesňuje získané hodnoty.
Ekologie a ochrana životního prostředí jsou klíčovými prvky korporátní strategie společnosti ŠKODA AUTO. Individuální mobilita začíná u značky ŠKODA hodnotou 79 g CO2/km, které dosahuje městský vůz ŠKODA Citigo G-TEC, poháněný zemním plynem. Spolu s novým modelem ŠKODA Superb GreenLine dosahuje celkem 33 modelů značky ŠKODA emisí CO2 nižších než 100 g/km a 105 modelů emituje méně než 120 g CO2/km. Vedle modelů řady ŠKODA GreenLine jsou důležitým pilířem strategie ekologických produktů také vozy, poháněné zemním plynem. ŠKODA nabízí tři atraktivní modely G-TEC: Citigo G-TEC, Octavia G-TEC a Octavia Combi G-TEC.