Pro modely Yeti, Octavia a Superb jsou k dispozici moderní nezávislá topení, která lze objednat přímo z výroby nebo v rámci dodatečné montáže. Ke komfortu přispívají příjemné teploty v interiéru již při nastoupení do vozu. Skla bez námrazy zaručují okamži
Nezávislé topení
Teploty pod nulou, zamrzlá skla, obtížné startování studeného motoru: uvedení vozidla do chodu nebývá v zimním období zrovna jednoduché. Účinnou pomoc slibuje nezávislé topení. Pro modely Yeti, Octavia a Superb dodává ŠKODA výkonné nezávislé topné systémy přímo z výroby nebo umožňuje jejich dodatečnou montáž.
Více bezpečnosti, více komfortu, nižší zátěž motoru a nižší spotřeba paliva po nastartování – nezávislé topení nabízí mnohem víc než pouze příjemné teploty v interiéru. Výhodou moderních nezávislých topení je skutečnost, že v období zimy zajišťují výhled z vozu a tepelnou pohodu cestujících. Díky prohřátému motoru se po nastartování kromě toho snižuje jeho opotřebení, spotřeba paliva a emise.
ŠKODA AUTO
Obsluha je přitom velmi jednoduchá. Systémy nabízené společností ŠKODA AUTO je možné obsluhovat pomocí dálkového ovládání (s dosahem až 1000 metrů) nebo tlačítkem opatřeným příslušným symbolem na ovládacím panelu klimatizace. Ke komfortu mimořádně přispívá i skutečnost, že prostřednictvím infotainmentu lze naprogramovat časy zapnutí a vypnutí nezávislého topení i jeho automatické spuštění. Přitom musí řidič pouze zadat informaci, kdy se chce vydat na cestu a jakou teplotu v interiéru svého vozu chce v tomto okamžiku mít. O zbytek se postará elektronika.
Pohodlí, které posádka vozu díky nezávislému topení získá, je značné. Není třeba odstraňovat ze skel námrazu ani rozmrazovat zámek dveří, což šetří čas i námahu. Již při vyjetí se teploty v interiéru pohybují na pocitově příjemné úrovni. Dále je třeba zmínit výrazné zlepšení bezpečnosti. Skla bez námrazy poskytují hned po usednutí za volant výborný výhled na vozovku a dění na silnici. Příjemné teploty kromě toho zlepšují od prvního okamžiku koncentraci řidiče.
Moderní nezávislá topení předehřívají nejen interiér vozu, ale také chladicí soustavu motoru. Tím odpadá zátěž spojená se startováním studeného motoru a snižuje se tak jeho opotřebení. Studený start totiž představuje pro motor přibližně takovou zátěž, která se vyrovná zhruba 70 kilometrům jízdy po dálnici.
Předehřátí motoru se navíc pozitivně projevuje ve spotřebě paliva během prvních kilometrů. Spotřeba nezávislého topení je přitom během ohřevu přiměřená. V závislosti na modelu spotřebují topné systémy během půlhodinového ohřevu přibližně 0,2 litru paliva. Obdobné množství paliva ale ohřátý motor ušetří, čímž dojde k vyrovnání spotřeby. Navíc díky ohřevu motoru nezávislým topení jsou emise škodlivin po nastartování nižší než u studeného motoru.
Nezávislé topení lze ovšem používat nejen v zimě. Při vysokých letních teplotách je možné aktivovat větrání a tímto způsobem ochlazovat interiér vozu.