Zájemci o koupi ojetých vozidel měli loni možnost v České republice vybírat z celkově 932 tisíc vozů za průměrnou cenu 180 194 Kč. Průměrný nájezd činil 147 812 km, stáří pak rovných 10 let. Vyplynulo to z kontinuálního sledování trhu v roce 2015, které provedla společnost AAA AUTO.
Nejvíce ojetých vozů tradičně nabídlo hlavní město. V Praze bylo v loňském roce k dispozici celkem 275 915 ojetin. V meziměsíčním srovnání nabídly v prosinci pražské prodejny o téměř pět tisíc vozů více (30 583), než tomu bylo v listopadu. Naopak nejnižší počet vozů nabízela loni karlovarská prodejní místa (16 601). Zákazníci kupovali koncem roku spíše starší vozy. Zatímco v listopadu činilo průměrné stáří nabízených ojetin 8,9 roku, v prosinci to bylo už 9,5 roku. Celoroční průměr se v konečném součtu zastavil na rovných 10 letech.
Stejně tak vzrostl v prosinci počet nabízených vozů. Poslední měsíc loňského roku nabídl českým zákazníkům celkem 100 tisíc vozů, oproti 94 tisícům v listopadu. „Příčinou nárůstu nabízených vozů v prosinci podle nás byly tradiční slevy obchodníků s ojetinami před koncem roku, které se obvykle přelévají i do ledna následujícího roku, přičemž letošek není výjimkou,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.
Mezi nejvíce inzerované značky v uplynulém roce patřila tradičně tuzemská Škoda, následovaná VW a Fordem. Ve stejném pořadí obsadily prvních šest příček v TOP 10 nejvíce nabízených ojetin roku 2015 i jednotlivé modely těchto značek. Za první Škodou Octavií následovala Fabia, třetí byl VW Passat. Do první desítky se vešla i stále oblíbenější Škoda Superb, která se v prosinci umístila na šestém místě, celkově za rok 2015 obsadila 7. pozici.
Značka a model
1. Škoda Octavia
2. Škoda Fabia
3. Volkswagen Passat
4. Volkswagen Golf
5. Ford Focus
6. Ford Mondeo
7. Škoda Superb
8. BMW 3
9. Renault Megane
10. Opel Astra
Deseti ojetým vozům, které se v roce 2015 nejčastěji objevovali v nabídkách, jasně dominovaly vozy Škoda
Nabídku ojetých vozů kontinuálně mapuje 30 analytiků výkupního oddělení AAA AUTO, kteří denně aktualizují zejména cenovou mapu ojetin v celém regionu střední Evropy. Sledují inzeráty na autoserverech, v tištěných médiích i webové nabídky autobazarů. AAA AUTO také prostřednictvím call centra, emailu a kontaktních formulářů analyzuje měsíčně až 15 tisíc přímých nabídek vozů, z nichž přibližně 5 tisíc nakonec vykoupí.