* Letošní nákupy aut na dovolenou jsou ve znamení velkých aut, rostou prodeje off-roadů, SUV a MPV
* Nejžádanějšími modely rodinných vozů jsou nyní Volkswagen Touran a Škoda Roomster
Letošní letní sezóna je již tradičně doménou velkoprostorových automobilů jako jsou MPV, SUV a offroady. Letos v létě se prodalo o téměř 9 % více těchto automobilů než za stejnou dobu loni. AAA AUTO tento rok již avizovala zvýšený zájem o ojeté vozy, do dnešního dne se celkové prodeje zvýšily meziročně o 7,3 %.
Vzrůstající oblibu velkoprostorových automobilů v době dovolených potvrdil nárůst jejich prodejů se začátkem letní sezóny. AAA AUTO prodalo od začátku května do dnešního dne již přes 2 200 takovýchto vozů. „Velký vliv na zvýšení prodejů těchto vozů u nás má i vznik specializovaných center pro SUV a terénní vozy, které zákazníci najdou v Praze a Brně. Zákazník si může vybírat vůz z nabídky v celé České republice, a pokud vůz najde na vzdálenější pobočce, rádi mu ho převezeme na jemu nejbližší pobočku,“ uvádí generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová. Nejžádanějšími modely rodinných vozů jsou nyní Volkswagen Touran, Škoda Roomster a Kia Sportage.
Výběr automobilu před dovolenou již samozřejmě není jen o velkém prostoru a bezpečnosti, ale také o komfortu a vzhledu vozu. Díky výraznému snížení spotřeby u těchto automobilů se výrazně rozšířily možnosti českých řidičů a nemusí tolik řešit rozdíly ve spotřebě u jednotlivých modelů. „Ceny pohonných hmot se již dlouhodobě drží na relativně příjemných hodnotách a rozdíly mezi dieselem a benzínem jsou stále minimální. Přesto zákazníci v případě SUV a MPV na léto volí z šedesáti procent naftovou variantu vozu, která jim přináší značnou úsporu na delší vzdálenosti, které v létě absolvují častěji,“ potvrzuje Topolová. Zvýšená obliba ojetých automobilů je způsobena i stále větším rozdílem oproti novým vozům, jak potvrzuje Topolová: „Pokračující trend rozevírajících se nůžek mezi cenami nových a zánovních vozů má velký vliv na zvýšení počtu našich zákazníků, kdy zejména u SUV lze zakoupit roční či dvouletá auta výrazně levněji, než nová,“ vysvětluje Karolína Topolová.
Podle statistik AAA AUTO došlo od loňské letní sezóny v případě MPV a SUV ke zvýšení popularity automatické převodovky o 4,5 % na 23,9 %. Nejoblíbenější značkou je Volkswagen následovaný Fordem a Hyundaiem a 33 % zákazníků upřednostňuje náhon na všechna čtyři kola. Nejoblíbenější verze motoru je 2.0 TDI. V barvách zákazníci vybírají převážně šedou a černou, ale výrazný posun v oblibě nastal u bílé barvy, která se od loňské letní sezóny posunula z pátého na třetí místo a potvrzuje tak zvyšující se trend u nových vozů.