Prodeje mladoboleslavské značky postupně rok od roku rostou a ani ten minulý nebyl výjimkou. Pojďme se společně podívat na to, jak si automobilka vedla.
Největší tuzemská automobilka Škoda Auto loni dodala zákazníkům rekordních 1. 127 700 vozů. To znamená, že si oproti loňskému roku polepšila o 6,8 procent. Potřetí za sebou tak překonala milionovou prodejní hranici. V prosinci se prodeje navýšily o 5,7 procenta na 91 500 automobilů. Jednalo se o vůbec nejlepší výsledek za celý tento měsíc v historii podniku.
Letošní první čtvrtletí bude automobilka uvádět na trh novinku v podobě Kodiaqu, tedy dlouho očekávané SUV a také nabídne výrazně odlišný model Octavie. Navíc se během roku chystá na další novinky, na kterých momentálně všichni horečně pracují.
To proč se automobilce tak daří, mnozí svalují na design, nejmodernější automobilovou techniku a mnoho praktických řešení ve jménu sloganu Simply Clever. Rok 2017 by měl přinést hned jedenáct modelových novinek. Automobilka samozřejmě očekává největší úspěchy od novinky Kodiaq a také od nového pojetí klasiky jménem Octavia.
Nejsilnější pozici má automobilka momentálně v Číně, kde zvýšila dodávky o 12,6 procenta. V západní Evropě byl nárůst o 5,7 procent a druhý největší trh v Německu zaznamenal nárůst o 4,1 procenta. V Německu se tak Škoda stala nejsilnější zahraniční značkou.
Střední Evropa zaznamenala růst o 6,8 procent a na českém trhu se prodeje zvýšily o 3,5 procenta. Východ posílil o 7, 2 procenta, kdy v Rusko nastal nárůst o 0,7 procenta.
V současné době provozuje automobilka tři výrobní závody v České Republice, vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii. Většinou se jedná o koncernová partnerství. Její výrobní podniky však najdeme také na Ukrajině a v Kazachstánu, kde automobilka spolupracuje s lokálními partnery. Celkem automobilka zaměstnává 27 tisíc lidí.