› Světová premiéra modelů ŠKODA OCTAVIA RS 245 a ŠKODA OCTAVIA SCOUT
› Světová premiéra vozů ŠKODA KODIAQ SCOUT a ŠKODA KODIAQ SPORTLINE
› Premiéry modernizovaných modelů ŠKODA CITIGO, ŠKODA RAPID a ŠKODA RAPID SPACEBACK
› ŠKODA FABIA poprvé s novým motorem 1,0 TSI
› Rok 2016 byl nejúspěšnější v historii podniku
› Stánek značky ŠKODA v hale č. 2 na autosalonu v Ženevě má plochu 2 039 m2
Bestseller v centru pozornosti a další premiéry
Na 87. Mezinárodním autosalonu v Ženevě (7.–19. března 2017) představuje ŠKODA hned několik světových a výstavních premiér. V popředí zájmu u jezera Lac Léman je bestseller ŠKODA OCTAVIA. V Ženevě slaví světovou premiéru hned dvě varianty nejprodávanější modelové řady značky: ŠKODA OCTAVIA RS 245, nejrychlejší a nejsilnější model RS v historii, jejíž výkon narostl na 180 kW (245 k), a model ŠKODA OCTAVIA SCOUT, robustní univerzální vůz s offroadovým vzhledem. Další novinkou na ženevském výstavišti Palexpo jsou obě nové varianty velkého SUV značky ŠKODA, model ŠKODA KODIAQ SCOUT a ŠKODA KODIAQ SPORTLINE. Premiéru má také přepracovaný model ŠKODA RAPID a ŠKODA RAPID SPACEBACK, modernizovaný vůz ŠKODA CITIGO a ŠKODA FABIA vybavená novým benzinovým motorem 1,0 TSI.
ŠKODA uzavřela rok 2016 novým rekordem: zákazníkům z celého světa bylo dodáno 1 127 700 vozů, což odpovídá zvýšení prodeje o 6,8 % oproti předchozímu roku. „Tento rekordní výsledek jasně dokazuje vysokou atraktivitu naší mladé a moderní palety modelů,“ říká předseda představenstva značky ŠKODA Bernhard Maier. „Atraktivní design, moderní technika a mnoho praktických předností našich vozů přesvědčuje stále více zákazníků. V tomto trendu budeme pokračovat i v roce 2017. Na programu bude jedenáct nových modelů. Kromě našeho zcela přepracovaného bestselleru ŠKODA OCTAVIA očekáváme kladné ohlasy v prvním pololetí především u nového velkého SUV, modelu ŠKODA KODIAQ,“ dodává Bernhard Maier.
ŠKODA OCTAVIA RS 245: Dynamika a výkon
Nová ŠKODA OCTAVIA RS 245 s výkonným motorem a moderní konstrukcí podvozku včetně elektrohydraulicky ovládané uzávěrky předního diferenciálu (VAQ) přináší vrcholný požitek z jízdy. Kompaktní sportovec, jehož špičkový výkon byl zvýšen na 180 kW (245 k), je v nabídce ve verzích karoserie liftback a kombi. Jeho dynamické parametry jsou impozantní: zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 6,6 s a maximální rychlost elektronicky omezená na 250 km/h.
Maskulinní a dynamický vzhled vozu ŠKODA OCTAVIA RS 245 zvýrazňuje nová příď se širokou maskou chladiče a širokými otvory pro přívod vzduchu s voštinovou strukturou v nově tvarovaném nárazníku. Jak žebra masky chladiče, tak i její rámeček jsou provedeny v lesklém černém laku. Nově strukturované světlomety s krystalickým designem jsou standardně vybaveny LED technologií a funkcí AFS. Také mlhové světlomety a sdružené zadní svítilny jsou vyvedeny v krystalickém designu a vybaveny prvky LED. Černé jsou i kryty vnějších zpětných zrcátek a lichoběžníkové koncovky výfuku. Od ostatních variant modelové řady se vůz ŠKODA OCTAVIA RS 245 odlišuje také výrazným zvukem specificky naladěného sportovního výfuku.
Jak je obvyklé u všech modelů ŠKODA, interiér a zavazadlový prostor nabízí nadprůměrně velké rozměry. V převážně černém interiéru vynikají pedály s prvky z ušlechtilé oceli. Sportovní sedadla RS nabízí dobré boční vedení i při rychlém průjezdu zatáčkou. Přední sedadla zdobí – stejně jako přední prahové lišty – logo RS. S dynamickým prostředím ladí sportovní multifunkční volant s věncem potaženým perforovanou kůží a integrovanými páčkami řazení (u převodovky DSG). Ambientní LED osvětlení v dekoračních lištách s typickým designem RS ponoří interiér do některého z deseti individuálně volitelných odstínů barev. Do sdruženého panelu přístrojů je integrován barevný displej Maxi DOT.
Pod kapotou špičkového modelu řady ŠKODA OCTAVIA pracuje čtyřválcový benzinový motor TSI o výkonu 180 kW (245 k). Maximální točivý moment 370 Nm je dostupný v rozsahu otáček od 1 600 do 4 300 min-1. Na výběr je šestistupňová manuální převodovka nebo sedmistupňová převodovka DSG.
Díky sportovnímu podvozku je světlá výška vozu ŠKODA OCTAVIA RS 245 oproti běžným modelům této modelové řady o 14 mm nižší, rozchod kol zadní nápravy je proti předchozímu provedení o 30 mm širší. Sériová kola z lehké slitiny v černém designu jsou devatenáctipalcová. Stabilizační program ESC se sportovním režimem a elektrohydraulicky ovládaná uzávěrka předního diferenciálu VAQ zvýrazňují dynamický charakter vozu. Totéž platí v případě progresivního řízení a volitelně dodávaného adaptivního podvozku DCC (Dynamic Chassis Control).
Vůz ŠKODA OCTAVIA RS 245 nabízí sportovně a zároveň prakticky zaměřeným řidičům vynikající poměr ceny a výkonu.
ŠKODA OCTAVIA SCOUT: Offroadový vzhled, všestrannost, pohon všech kol
Robustní offroadový vzhled, mnohostranné využití, silné a úsporné motory, standardně dodávaný pohon všech kol 4×4 – to jsou typické znaky, kterými se vyznačuje ŠKODA OCTAVIA SCOUT. Jako všechny nové modely řady OCTAVIA má i SCOUT novou příď s navazujícími světlomety a pozměněnou záď. Jeho specifický, robustní vzhled zvýrazňují speciální prvky, mj. stříbrně a černě lakované části nárazníků, tmavé lemy blatníků a nástavce prahů, sedmnáctipalcová kola z lehké slitiny i zvětšení rozchodu zadní nápravy. Součástí standardní výbavy je také paket pro špatné cesty, Driving Mode Select včetně funkce Off-road, LED denní svícení a zadní skupinové svítilny ve tvaru písmene C.
Také model ŠKODA OCTAVIA SCOUT přesvědčí svou, pro třídu kompaktních vozů neobvyklou, nabídkou prostoru, přehlednou karoserií, výraznou všestranností, vysokou funkčností a dobrými jízdními vlastnostmi. Díky světlé výšce 171 mm, nájezdovému úhlu 14,5 stupňů vpředu a standardně dodávanému pohonu všech kol s elektronicky řízenou, mezinápravovou lamelovou spojkou zaručuje tento pětidveřový vůz zábavu při řízení i na nezpevněném povrchu. Přední i zadní náprava je standardně vybavena systémem XDS+ umožňujícím bezproblémovou jízdu na jakémkoliv povrchu.
Praktičnost zvyšuje řada odkládacích prostor v interiéru. K mimořádnému pohodlí přispívá standardně dodávaný vyhřívaný tříramenný kožený volant s ovládáním infotainmentu, telefonu a dalších funkcí vozidla, ambientní LED osvětlení, které je dostupné v deseti barevných odstínech, osvětlení madel předních a zadních dveří, speciální potahová látka sedadel Thermoflux, která je mimořádně prodyšná a nenáročná na údržbu, a vyhřívaná přední sedadla.
ŠKODA OCTAVIA SCOUT je v nabídce se třemi silnými a hospodárnými motory. Benzinový motor 1,8 TSI poskytuje výkon 132 kW (180 k) a nabízen je výhradně v kombinaci se šestistupňovou převodovkou DSG. Dvoulitrový naftový motor je nabízen ve dvou výkonových verzích. U agregátu o výkonu 110 kW (150 k) je k dispozici šestistupňová manuální převodovka. Nejvýkonnější naftový motor o výkonu 135 kW (184 k) je vybaven šestistupňovou převodovkou DSG.
Na palubě vozu ŠKODA OCTAVIA SCOUT se samozřejmě nacházejí všechny moderní infotainment systémy nové generace vozů ŠKODA. Kapacitní dotykové displeje jsou v případě systémů Bolero, Amundsen a Columbus vylepšeny skleněným designem. Bohatá nabídka asistenčních systémů nastavuje měřítka ve své třídě. Mezi novinky patří asistent pro jízdu s přívěsem Trailer Assist, Blind Spot Detect (varuje před vozidly v mrtvém úhlu) a Rear Traffic Alert (při couvání z parkoviště například sleduje provoz za vozem a vozidla přijíždějící ze stran). Systém Front Assist byl rozšířen o prediktivní ochranu chodců s funkcí nouzové brzdy. Zdokonaleny byly také funkce parkovacího asistenta. Pokud hrozí srážka, doplňuje systém Manoeuvre Assist funkci zadních parkovacích senzorů tím, že zastaví, jakmile rozpozná nebezpečnou překážku.
ŠKODA RAPID a ŠKODA RAPID SPACEBACK
Vůz ŠKODA RAPID nastavuje ve svém segmentu nová měřítka prostornosti. Design a výbava jsou přepracovány. Na přídi vozu zaujme nový spodní díl nárazníku, mlhové světlomety mají pozměněný design. Jemný chromový proužek ve spodní části nárazníku (standardně dodávaný od výbavového stupně Style) spojuje mlhové světlomety a opticky rozšiřuje vzhled přídě vozu. Hlavní světlomety mohou být vybaveny bi-xenonovými výbojkami, světlomety pro denní svícení využívají LED prvky a Light Assistant.
Sdružené zadní svítilny v typickém designu značky ŠKODA s tvarem písmene C mají krycí sklo s tmavým zabarvením. Kola z lehkých slitin jsou nabízena v mnoha nových designech. Také interiér přepracovaného modelu ŠKODA RAPID nabízí mnoho designových změn. První z nich jsou nové dekorační lišty na předních a zadních dveřích. Nově navržené jsou i výdechy ventilace na přístrojové desce (od výbavového stupně Ambition), sdružený panel přístrojů a ovládání manuální klimatizace a topení.
Sportovně laděný model MONTE CARLO ve verzi s karoserií liftback je standardně vybaven zadními LED skupinovými svítilnami a od ostatních modelů se v interiéru odlišuje mimo jiné sportovními sedačkami i volantem, černým čalouněním stropu a chromovaným rámečkem kolem výdechů vzduchu.
Ve vylepšené verzi modelu ŠKODA RAPID jsou poprvé k dispozici benzinové motory 1,0 TSI. Tento tříválcový motor se vyznačuje pružností a úsporností a je k dispozici ve dvou výkonových verzích o výkonu 70 kW (95 k) nebo 81 kW (110 k).
Kromě obou benzinových motorů 1,0 TSI jsou pro model ŠKODA RAPID v nabídce další tři agregáty: benzinový motor 1,4 TSI o výkonu 92 kW (125 k), naftový motor 1,4 TDI o výkonu 66 kW (90 k) a naftový motor 1,6 TDI o výkonu 85 kW (116 k).
Cestující mohou být vždy online s pomocí WLAN hotspotu (s navigačním infotainment systémem Amundsen). Nové služby ŠKODA Connect podporují řidiče v mnoha situacích a jsou k dispozici v kombinaci s navigačním infotainment systémem Amundsen (mimo výbavového stupně Active).
Vylepšený vůz ŠKODA RAPID SPACEBACK bude v Ženevě k vidění ve speciální sportovní verzi MONTE CARLO. Díky mnoha černým prvkům karoserie působí tento 4 303 mm dlouhý model na první pohled sportovně. Ke specifickým prvkům patří například černá maska chladiče, černá šestnáctipalcová kola z lehké slitiny v designu Italia s leštěným vnějším obvodovým prstencem (na přání také sedmnáctipalcová kola z lehké slitiny), černé prahy, černé kryty vnějších zpětných zrcátek, mlhové světlomety s funkcí Corner, zatmavená zadní boční okna a okna pátých dveří (SunSet), černý zadní spoiler a zadní nárazník s difuzorem.
Při pohledu zezadu zaujme především standardně dodávané prodloužené okno pátých dveří, které plynule přechází v horní hranu velkého víka zavazadlového prostoru. S černými doplňky ladí sdružené zadní svítilny s černým zabarvením.
Interiéru dominuje černá barva i výrazné detailní prvky jako například chromované prstence kolem nově navržených otvorů pro výdechy ventilace v kabině vozidla. Sportovní sedadla jsou potažena látkou ve speciálním designu MONTE CARLO (kombinace barev černá/šedá/červená), tříramenný sportovní kožený volant a hlavici řadicí páky zdobí červené švy. Pedály dostaly kryty z ušlechtilé oceli, dekorační lišty jsou vyvedeny v dekoru Carbon. Do standardní výbavy vozu ŠKODA RAPID SPACEBACK MONTE CARLO patří i velká panoramatická prosklená střecha s průhlednou plochou o rozměrech 1 210 × 780 mm a stínicí roletou.
Na výběr jsou tři benzinové a dva naftové motory. Novinkou je obzvlášť úsporný a zároveň dynamický tříválcový benzinový motor 1,0 TSI. Tento motor je v nabídce ve dvou výkonových verzích: 70 kW (95 k) a 81 kW (110 k). Nejsilnějším benzinovým motorem je 1,4 TSI o výkonu 92 kW (125 k). K dispozici je i naftový motor vybavený turbodmychadlem a soustavou common-rail 1,6 TDI o výkonu 85 kW (116 k).
ŠKODA CITIGO
Přepracovaný model ŠKODA CITIGO se v Ženevě představuje se zcela novou přídí a modernizovaným interiérem. Městské vozidlo, které je v nabídce ve tří- i pětidveřové verzi, přesvědčí velkorysou nabídkou prostoru na malém půdorysu, velmi dobrou přehledností karoserie, vysokou úrovní bezpečnosti, dobrou ovladatelností, mimořádně úspornými benzinovými motory MPI a tradičně atraktivním poměrem ceny a výkonu.
Po přepracování narostl vůz ŠKODA CITIGO do délky o 34 mm na 3 597 mm. Díky velkorysému rozvoru 2 420 mm je k dispozici interiér, který nabízí dostatek prostoru i cestujícím na zadních sedadlech. Mezi nejlepší hodnoty v segmentu patří objem zavazadlového prostoru s 251 l, který lze sklopením opěradel zadních sedadel rozšířit až na 959 l.
Kompletně přepracovaná příď zahrnuje novou kapotu motoru, novou masku chladiče v typickém designu značky ŠKODA, upravený nárazník a pozměněné mlhové světlomety – tato kombinace novinek se stará o svěží a mladý vzhled vozu. Charakteristickým prvkem pozměněné zádi jsou (od výbavového stupně Ambition) zatmavené sdružené zadní svítilny. Nezávisle na barvě karoserie jsou pro stupně Style a Ambition k dispozici střecha a kryty vnějších zpětných zrcátek v bílé nebo černé barvě.
Přední světlomety mohou být vybaveny LED denním svícením a mlhové světlomety funkcí Corner, s jejíž pomocí si vůz na hůře přehledných křižovatkách osvítí plochu, kam odbočuje. Nabídku možností individualizace vozu doplňují nová patnáctipalcová kola z lehké slitiny ve stříbrném nebo antracitovém provedení a nová barva karoserie zelená Kiwi.
Po přepracování se interiér modelu ŠKODA CITIGO představuje v ještě kvalitnější a funkčnější podobě. Sdružený panel přístrojů s tachometrem, otáčkoměrem a ukazatelem stavu paliva má nový design a k dispozici je ve dvou různých verzích. Sedadla s integrovanými hlavovými opěrkami poskytují dobré boční vedení. S multifunkčním volantem, dodávaným na přání, lze ovládat rádio a telefon, aniž by bylo nutné pustit volant z rukou. Nová automatická klimatizace Climatronic zajistí příjemnou teplotu bez ohledu na okolní prostředí.
Paletu pohonných jednotek modelu ŠKODA CITIGO tvoří moderní tříválcový motor ve třech výkonových variantách: 44 kW, 55 kW a 50 kW ve verzi G-TEC s pohonem na zemní plyn resp. benzin. Agregáty o objemu 1,0 l, uložené vpředu napříč, pohánějí přední kola. Navzdory malému zdvihovému objemu se motory vyznačují vysokým točivým momentem, nízkou hladinou hluku a vysokou účinností.
Ve sportovním designu se představuje model ŠKODA CITIGO MONTE CARLO. Tento model se vyznačuje sportovním podvozkem, předním a zadním spoilerem a speciálními patnáctipalcovými koly z lehké slitiny. Díky svému svébytnému designu připomíná úspěšná vystoupení české automobilky na mistrovství světa v rally. Také interiér s mnoha černými prvky a sedadly, která jsou speciálně navržena pro tento model, působí dynamicky.
Paletu pohonných jednotek sportovní varianty modelu, která je nabízena ve tří- a pětidveřové verzi, tvoří benzinový motor 1,0 MPI o výkonu 44 kW (60 k), 55 kW (75 k) a 50 kW (68 k) ve verzi s agregátem G-TEC.
ŠKODA FABIA s novým benzinovým motorem 1,0 TSI
Třetí generace vozu ŠKODA FABIA přesvědčí dynamickým a atraktivním designem, velkou nabídkou prostoru, inovativními bezpečnostními, komfortními a infotainment systémy i řadou Simply Clever řešení. Model ŠKODA FABIA MONTE CARLO, který je vystaven na autosalonu v Ženevě, nastupuje na scénu jako lifestylová varianta se sportovním nádechem. Kromě černé barvy kontrastujících detailů karoserie, červených prvků na sportovních sedadlech a středovém panelu, sportovních pedálů z ušlechtilé oceli a dekoru Black Cube nabízí tato verze velmi rozsáhlou standardní výbavu.
Pro model FABIA je nově k dispozici dynamický a úsporný nový tříválcový motor ve dvou výkonových verzích. Díky své kompaktní konstrukci a klikové skříni z hliníkové slitiny váží asi o 10 kg méně než agregát o objemu 1,2 l, který nahrazuje. Nový motor s nízkou úrovní vnitřního tření běží tiše a kultivovaně, mj. také díky vyváženým komponentům klikového mechanismu, pístům z hliníkové slitiny a kovaným ojnicím. Díky vstřikovacímu tlaku, zvýšenému až na 250 barů, nabízí nový litrový motor v obou výkonových variantách dobré jízdní vlastnosti a až o 6 procent nižší spotřebu.
Výkon základní verze nového tříválcového motoru činí 70 kW (95 k). Stejně jako silnější verze předchozího benzinového motoru 1,2 TSI má i nový silnější agregát výkon 81 kW (110 k), nabízí však vyšší točivý moment 200 Nm.