Pohled do budoucnosti: První studie značky ŠKODA s elektrickým pohonem

› První studie s čistě elektrickým pohonem v historii automobilky ŠKODA
› Dva elektromotory se systémovým výkonem 225 kW
› Maximální rychlost 180 km/h
› Maximální dojezd 500 km
› Možnost autonomního řízení
› Pokračování moderního designového jazyka značky ŠKODA s krystalickými designovými prvky

ŠKODA VISION E

ŠKODA na autosalonu Auto Shanghai (19.–28. dubna 2017) umožní nahlédnout do budoucnosti značky prostřednictvím první čistě elektricky poháněné studie ŠKODA VISION E. Studie technicky vychází z modulární koncernové stavebnice pro elektromobily MEB (z něm. Modularer Elektrifizierungsbaukasten) a je schopna plně autonomní jízdy. Futuristický design nese nezaměnitelné znaky nového designového jazyka značky ŠKODA. Nejnápadnějšími detaily jsou úzké světelné pásy krystalického vzhledu, výrazně tvarovaná kapota motoru, propracované plochy a absence sloupku B. Typická pro vozy značky ŠKODA je velkorysá nabídka prostoru, nejmodernější asistenční systémy a řada Simply Clever prvků. Díky systémovému výkonu 225 kW, který poskytují dva elektromotory, umístěné nad přední a zadní nápravou, zrychluje vůz ŠKODA VISION E mimořádně plynule a velmi dynamicky až do maximální rychlosti 180 km/h. Pomocí výkonných lithium-iontových akumulátorů a chytré rekuperace dosahuje studie maximálního dojezdu 500 km.

Design

Díky délce 4 668 mm, šířce 1 924 mm a výšce 1 591 mm je studie ŠKODA VISION E nepřehlédnutelná. V karoserii s dlouhým rozvorem 2 851 mm a krátkými převisy vpředu a vzadu vznikl, tak jak je to u vozů značky ŠKODA běžné, mimořádně velký a komfortní interiér. V inovativní studii se spolu snoubí zvýšená pozice sedadel, typická pro vozy kategorie SUV, a velkorysá prostornost limuzíny s dynamicky působící siluetou a plynule klesající linií střechy ve stylu vozů s karoserií kupé.

„Nový designový jazyk značky ŠKODA v posledních letech přinesl několik vzrušujících studií, které ukázaly cestu značky do budoucnosti,“ říká Karl Neuhold, vedoucí designu exteriéru ve ŠKODA AUTO. „ŠKODA VISION E nyní představuje další krok ve vývoji budoucího designu.“

Moderní design značky ŠKODA zaujme vyváženými proporcemi, čistými tvary, precizními liniemi a ostrými hranami. Charakteristické jsou také silně konturované plochy, na kterých vzniká efektní hra světla a stínu, vyzařující dynamiku a emocionalitu. Krystalická struktura světlometů, zadních skupinových svítilen a dalších detailů určují svou trojrozměrností charakter vozu, ovlivněný moderními technologiemi a mimořádnou rafinovaností. Design je tak výrazem nadčasové elegance a moderní funkčnosti, která je pro vozy značky ŠKODA typická.

„Umění českých sklářů má ve světě značné renomé a dlouhou tradici. Důležitou roli hraje také jako zdroj inspirace pro moderní design značky ŠKODA. Ten spojuje klasické výrobní postupy s moderní estetikou. Design studie ŠKODA VISION E se přitom také odvolává na kulturní dědictví v domovské zemi značky ŠKODA,“ říká Karl Neuhold. Schopnost vytvářet z jednoduchých a jasných tvarů kvalitní a emocionálně působivá umělecká díla koresponduje do značné míry se základními hodnotami české automobilky, jejíž vozy harmonicky slučují estetiku a funkčnost.

Typický designový jazyk značky ŠKODA a jeho vývoj, bylo možné sledovat na několika designových studiích. V roce 2011 to byla nejprve studie ŠKODA VISION D, poté to byly studie ŠKODA VISION C (2014) a ŠKODA VISION S (2016). Kontinuální vývoj designového jazyka se odráží také ve vzhledu nejnovějších modelů značky ŠKODA a nyní jej studie ŠKODA VISION E posunula na novou úroveň.

Exteriér

Příď studie ŠKODA VISION E se vyznačuje výrazně tvarovanou kapotou motoru, jejíž hrany se sbíhají u uprostřed umístěného a bíle podsvíceného loga. Pod ní se přes celou šířku vozu táhne široký pruh LED světel, který na obou koncích ústí do úzkých, trojúhelníkových světlometů. Všechna světla na přídi a na bocích jsou bílá. Stejně jako u ostatních elektromobilů chybí i na ŠKODA VISION E klasická maska chladiče. Namísto ní je kapota protažená dolů pod široký světelný pás až do spodní části nárazníku.

Světlomety studie ŠKODA VISION E jsou vybaveny LED Matrix technologií, která zaručuje dostatečné osvětlení vozovky v závislosti na aktuální situaci. Vysoce účinné LED světlomety vyzařují rovnoměrné potkávací a dálkové světlo, které je nasměrováno na plochu před vozem. Inovativní řídicí systém osvětlení přináší další přednosti adaptivním světlometům. Jednotlivé diody jsou ovládány společně s čočkami a reflektory, aby cíleně osvítily pouze určité plochy vozovky a další naopak vynechaly. Pro analýzu dopravní situace a pro včasné rozpoznání vozů jedoucích před vozem i v protisměru je řídicí jednotka osvětlení propojena s kamerou na přídi vozu. Na základě takto pořízených dat dochází průběžně k přesnému nastavení osvětlení. Díky tomu je možné optimálně využít dosah světlometů dálkových světel a zároveň vyloučit oslnění účastníků silničního provozu jedoucích v protisměru.

Ve spodní části přídě se nachází další tenký proužek sestavený ze světelných diod. Přední spoiler, umístěný pod tímto pruhem, příď tvarově uzavírá. Díky spojení klasických designových prvků značky ŠKODA a designových novinek působí studie ŠKODA VISION E mimořádně kompaktním, robustním a dynamickým dojmem.

Pro boční siluetu vozu je charakteristické silně skloněné čelní sklo a zhruba od poloviny vozu pozvolna klesající linie střechy. Tato kombinace prvků připomíná styl vozů s karoserií kupé. Klasický sloupek B hledáme marně, stejně jako typická zpětná zrcátka. Dveře se ovládají elektricky, otevírají se proti sobě a zaručují tak mimořádně pohodlný nástup i výstup. Také víko zavazadlového prostoru se ovládá elektricky. Namísto vnějších zpětných zrcátek přenáší kamery dění kolem vozu na displeje v interiéru. Toto řešení zlepšuje aerodynamiku karoserie i funkce vnějších zrcátek (např. při rozpoznávání vozidel).

Výrazná Tornádo linie, která stoupá od světlometů až k zadním skupinovým svítilnám, rozehrává na bocích zajímanou hru světla a stínů. V přední části vozu začíná na blatníku, pod Tornádo linií, další originální pruh LED světel, který pokračuje přibližně do poloviny boku vozu, zvýrazňuje klínovitý tvar karoserie a dokresluje boční pohled.

Bokům dominují robustní a mohutné prahy, za blatníky na úrovni A sloupku se nachází velké otvory pro výstup chladicího vzduchu. Velká futuristicky tvarovaná kola z lehkých slitin zvýrazňují vyjímečný charakter studie. Výrazně dlouhý rozvor naznačuje velkoryse pojatý interiér.
Také záď kombinuje výrazný design a krystalické tvary. Na dolním konci velkých a silně skloněných pátých dveří přechází boční Tornádo linie plynule do zadního spoileru. Zadní skupinové svítilny, které se směrem ven rozšiřují a zasahují daleko do boků, dostaly do fazet broušená krycí skla. Uprostřed mezi zadními skupinovými svítilnami se nachází logo značky ŠKODA podsvícené bílou barvou.

Díky výrazně horizontálním liniím a dynamickému klínovitému tvaru působí již stojicí studie ŠKODA VISION E velmi dynamicky. Kombinace nových designových prvků a klasických znaků vozů ŠKODA činí ze studie VISION E atraktivního zástupce aktuálního designového jazyka značky ŠKODA.

Interiér

Díky velkým proskleným plochám působí interiér studie otevřeným a světlým dojmem. Plynulé pokračování horizontálních linií zvýrazňuje jasnou strukturu a velkorysý interiér. Moderní pojetí zdůrazňují čtyři samostatná sedadla skořepinového tvaru s inovativními opěradly.

Sedadla mají mírně vyvýšenou polohu a zaručují tak dobrý výhled. Navíc jsou otočná až o 20 stupňů. Při otevírání dveří se natočí ven a usnadní tak nastupování. Po zavření dveří se sedadla vrátí do původní polohy. Jde tak o další Simply Clever řešení, které společně s ergonomickým tvarem a mechanickým ovládáním zajišťuje zvýšený komfort. Nová koncepce vozu umožnila vytvoření rovné podlahy bez středového tunelu, a tak je interiér praktický a velkoryse prostorný.

Vedle hlavní obrazovky, na níž se zobrazují klasická data vozu, se nachází další displeje pro posádku vozu. Uprostřed palubní desky se nachází centrální dotykový displej, na kterém si mohou řidič a spolujezdec přečíst a ovládat všechny důležité funkce a služby.

Spolujezdec má, podobně jako cestující na zadních sedadlech, k dispozici vlastní obrazovku, přes kterou lze nastavovat komfortní funkce i služby palubního zábavního a informačního systému. Monitor pro spolujezdce je umístěn v palubní desce, obrazovky pro cestující na zadních sedadlech jsou umístěny v opěradlech předních sedadel.

V každé výplni dveří je zabudován Phonebox, v němž si cestující mohou bezdrátově nabíjet chytré telefony. Osobní nastavení, data a informace z chytrého telefonu lze sledovat a ovládat na příslušném displeji. V dekoračních lištách dveří a pod palubní deskou je zabudováno ambientní osvětlení, které lze regulovat a individuálně přizpůsobit v deseti barevných odstínech.

Při přepnutí na autonomní řízení lze přední sedadla odsunout a opěradla sklopit, resp. upravit polohu volantu a umožnit tak maximální možné využití prostoru a odpovídající cestovní komfort.

Pohon

Studie ŠKODA VISION E, která vychází z modulární koncernové stavebnice pro elektromobily MEB, má čistě elektrický pohon. Díky systémovému výkonu 225 kW zrychluje ŠKODA VISION E velmi dynamicky. „Charakteristickou vlastností elektromotorů je dostupnost maximálního točivého momentu již při rozjezdu, což platí i pro pohonné jednotky ŠKODA VISION E. I díky tomu studie dosahuje nejlepší dynamiky, jakou bylo kdy možné u vozu značky ŠKODA zažít,“ říká Christian Strube, člen představenstva ŠKODA AUTO zodpovědný za Technický vývoj. Maximální rychlost studie činí 180 km/h. Výkonné lithium-iontové akumulátory a chytrá rekuperace umožňují maximální dojezd 500 km na jedno nabití akumulátorů.

Díky inteligentnímu managementu spolupracují oba elektromotory studie ŠKODA VISION E maximálně efektivně a neustále pohání všechna čtyři kola. Hnací moment na kolech je řízen v závislosti na aktuální potřebě, aby bylo kdykoli možné zaručit maximální stabilitu, bezpečnost a dynamiku.
Mimořádně výkonná, kapalinou chlazená lithium-iontová baterie je ve voze uložena uprostřed, mezi přední a zadní nápravou v bezpečném místě hluboko v podlaze. Tato poloha plochého vysokonapěťového zdroje také přispívá k optimálnímu rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu a k nízko položenému těžišti studie ŠKODA VISION E.

Indukční nabíjení

Inteligentní nabíjení akumulátorů je jedním z nových Simply Clever řešení ve studii ŠKODA VISION E. Nabíjení založené na principu elektromagnetické indukce probíhá bezdrátově, například přes indukční desku integrovanou v podlaze garáže. Automobil konstrukčně připravený pro indukční dobíjení jednoduše zaparkuje tak, aby přední nápravou stál nad indukční deskou, připojenou na elektrickou síť. Akumulátory se přes noc zcela a automaticky nabijí, aniž by byla nutná manipulace s kabely nebo ovládání nabíjecí stanice. K dispozici je i rychlonabíjecí režim, při němž se baterie na 80 % kapacity nabije za pouhých 30 minut. Bezdrátový přenos energie funguje při maximálním nabíjecím výkonu 11 kW.

Výhody indukčního nabíjení jsou zcela zřejmé. Až bude vybudována odpovídající infrastruktura, nemusí se již držitelé elektromobilu starat o stav baterie nebo o dojezd. Kromě domácí nabíjecí indukční desky v garáži budou k dispozici také odpovídající zařízení v soukromých nebo veřejných podzemních garážích a bude tak možné dobíjet akumulátory například během pracovní doby, návštěvy lékaře či stadionu nebo během nakupování. Akumulátory tak mohou být dobíjeny v několika krocích, rozložených do celého dne.

Autonomní řízení

Studie ŠKODA VISION E ukazuje nejen pohled na čistě elektrickou a tedy i lokálně bezemisní mobilitu budoucnosti. Druhou širokou oblastí, na které tým konstruktérů pracoval, byly takové formy automatického nebo autonomního řízení, které by byly v blízké budoucnosti přenesitelné do běžného provozu. Na základě asistenčních systémů, které jsou již dnes k dispozici v sériově vyráběných modelech značky ŠKODA, vznikají další pokročilé možnosti jak řidiči ulehčit práci. Technologie použitá ve studii ŠKODA VISION E umožňuje řidiči přenést na vůz další úkoly.

Autonomní řízení se dělí do několika úrovní. Jako úroveň 1 (Level 1) se popisuje asistované řízení. Mezi systémy této úrovně patří funkce jako je tempomat, který samočinně udržuje nastavenou rychlost vozu a v posledních letech i odstup od vozidla jedoucího před ním. Na této úrovni musí mít řidič neustále ruce na volantu a sledovat provoz. Dalším příkladem jsou asistenty nouzové brzdy, které přebírají dílčí úkoly brzdění. Všechny další úkoly, související s řízením vozu, však přenechávají řidiči. Systémy mají často omezené funkce. Některé systémy jsou například použitelné při nepříznivém počasí jen velmi omezeně nebo pracují jen do určité rychlosti.

Jako úroveň 2 (Level 2) se popisuje částečně automatizované řízení. Na této úrovni mohou vozidla ve stanovených situacích (například na dálnici) jet autonomně v přímém směru, udrží se v jízdním pruhu a samostatně si upravují odstup od vozidla jedoucího před ním. V dopravní zácpě může vůz zcela převzít řízení a brzdění. I zde dochází vlivem počasí k některým omezením, například pokud fungování elektroniky brání znečištěné senzory.
Úrovní 3 (Level 3) označujeme vysoce automatizované řízení. Vozy s autonomním řízením na úrovni 3 se mohou například zcela ujmout řízení na dálnici. Systémy přitom řídí předjíždění, vyhýbání, zrychlují a brzdí. V nebezpečných situacích je řidič vyzván, aby se ve stanoveném čase opět chopil volantu. Od úrovně 3 komunikují vozy automaticky i mezi sebou a vyměňují si informace.

Úrovně 4 (Level 4), plně automatizovaného řízení, má být dosaženo do několika let. Vozidlo se už po většinu času pohybuje samo a zvládá i složité situace na silnicích nižších tříd nebo ve městě. Řidič se může během jízdy věnovat jiným činnostem a nemusí neustále sledovat provoz. Vůz je pak také zcela propojen se svým okolím. Na úrovni 4 je pak i zcela regulován městský provoz, například na semaforu automaticky naskočí zelená, když se ke křižovatce blíží vůz a v jiném směru není zaznamenán žádný provoz. Vozidla mezi sebou komunikují a vzájemně si hlásí například změnu jízdního pruhu.

Od úrovně 5 (Level 5) budou vozy od startu do cíle jezdit naprosto samy. To znamená, že takové „bezpilotní“ vozy nepotřebují volant ani pedály.

ŠKODA VISION E a autonomní řízení úrovně 3

„Studie VISION E splňuje předpoklady pro autonomní řízení úrovně 3. ŠKODA VISION E se může samočinně pohybovat v kolonách, pomocí autopilota projíždět úseky dálnic, držet se v jízdním pruhu nebo předjíždět, samostatně vyhledávat volná parkovací místa a automaticky do nich zajíždět a vyjíždět,“ říká Christian Strube, člen představenstva ŠKODA AUTO zodpovědný za oblast Technického vývoje. Slouží k tomu různé senzory různého dosahu a kamery, sledující dění v provozu.

Kromě toho se instalují a zkouší různé komunikační úrovně. Stejně jako mnoho sériově vyráběných modelů značky ŠKODA se i studie ŠKODA VISION E může propojit s chytrým telefonem řidiče nebo s jinými mobilními přístroji a komunikovat s nimi. Studie ŠKODA VISION E ale umožňuje i komunikaci car-to-car a car-to-infrastructure.

Asistenční systémy

Studie ŠKODA VISION E je vybavena řadou asistenčních systémů, zvyšujících komfort a nabízených i pro současné modely značky ŠKODA. Z nich lze jmenovat:
› Front Assist včetně funkce nouzové brzdy City s prediktivní ochranou chodců,
› Blind Spot Detect, varující před vozy v mrtvém úhlu,
› Rear Traffic Alert, jistící vůz při couvání z parkoviště,
› adaptivní tempomat, který udržuje požadovaný odstup od vozu před sebou,
› Lane Assist, zamezující neúmyslnému opuštění jízdního pruhu
› asistent pro rozpoznání únavy řidiče Driver Alert, který u řidiče rozpozná příznaky únavy a doporučí přestávku,
› Travel Assist s rozpoznáváním dopravních značek a
› parkovací asistent, který automaticky zajede s vozem na parkovací místo a zajistí i vyjetí z něj.

Kromě toho se na palubě studie ŠKODA VISION E nachází několik dalších inovativních systémů. Patří mezi ně:
› asistent pro jízdu v kolonách, který samostatně akceleruje nebo brzdí,
› autopilot pro jízdu po dálnici, který samostatně řídí, vyhýbá se, brzdí a zrychluje (pokud dálnice splňuje požadavky na autonomní řízení),
› parkovací autopilot Car Park Autopilot, který automaticky vyhledá volná parkovací místa a zajede do nich, a
› systém Educated Parking, který si zapamatuje a pak vyhledá řidičem upřednostňované parkovací pozice.

Systém Educated Parking je významný zejména ve spojení s indukčním nabíjením vysokonapěťového akumulátoru. Jeho mimořádnost spočívá v „učenlivosti“ systému. Pro nasbírání všech potřebných dat stačí dvojnásobné kompletní absolvování parkovacího manévru, vedeného řidičem. Poté je systém schopen sám najít přesnou pozici, která je pro efektivní dobíjení akumulátoru ideální, a najet na ní.

ŠKODA VISION E má po svém obvodu různé laserové a radarové scannery. Dálkové laserové scannery pro sledování okolí při autonomním provozu, radarové senzory pro rozpoznávání vozů a překážek na střední vzdálenost a radarové scannery pro kratší vzdálenosti. Veškeré senzory a scannery spolupracují s asistenčními systémy. Data zpracovává vyhodnocovací a řídicí jednotka s mimořádně vysokým výpočetním výkonem.

Koncepce ovládacích a zobrazovacích prvků

Také koncepce ovládacích a zobrazovacích prvků v interiéru studie ŠKODA VISION E zahrnuje nové systémy, které optimalizují jízdní komfort a bezpečnost. Inovativní digitální komunikační rozhraní člověk-stroj (Human Machine Interface, HMI) zaručuje maximální flexibilitu při ovládání celé řady funkcí ve voze. Infotainment, komunikační funkce a navigace se aktivují a řídí pomocí centrálního ovládacího prvku na středovém panelu i pomocí příslušné dotykové obrazovky.

Studia je také vybavena nejpokročilejší verzí hlasového ovládání. Řidič může dávat pokyny, například volbu navigačních cílů nebo programů infotainmentu, nejen předem definovanými pojmy, ale může je formulovat také v celých větách, jejichž kontext systém pochopí a pokyny provede.Navíc disponuje studie ŠKODA VISION E u vybraných funkcí možností předávat pokyny gesty. Definované pohyby rukou, které provádí řidič v okolí středového panelu, zaznamenává a identifikuje kamera. Tímto způsobem lze jednoduchými pohyby ruky a prstů udělovat standardizované pokyny jako například ovládání hlasitosti rádia nebo příjem telefonních hovorů, aniž by musel řidič spustit oči z vozovky.

K dalším novinkám, se kterými studie přichází, patří například systém Eye Tracking, který neustále sleduje pohyby očí řidiče. Systém, který využívá data z kamery, je schopen zobrazit řidiči potřebné informace vždy ve správný čas a v ergonomicky ideální pozici na mnoha displejích v interiéru. Pokud se řidič například podívá na centrální monitor, aby vybral požadovaný zábavný program, zobrazí se mu tak po krátkou dobu také relevantní jízdní data a případná varování. Tímto způsobem má řidič i přes to, že dočasně nevěnuje pozornost dění na vozovce, před očima všechna důležitá data, která se jinak zobrazují na head-up displeji.

Eye Tracking je možné využít také k analýze míry soustředění řidiče. Při poklesu koncentrace se aktivuje systém Driver Alert a navrhne řidiči přestávku. Další bezpečnostní systém, představený ve voze ŠKODA VISION E, je Heart Rate Monitor, který neustále sleduje tepovou frekvenci řidiče a v případě rizikových hodnot jej varuje. Pro případ, že by skutečně došlo ke zdravotním problémům, může ŠKODA VISION E využít funkce automatického řízení využít k tomu, aby vůz bez řidičova přičinění zajel ke krajnici a tam zastavil. V případě nouze (např. v případě infarktu) může tento systém přivolat záchrannou službu.

Infotainment a ŠKODA Connect

Rozsáhlé propojení automobilu, řidiče a spolujezdců zaručuje mimořádně komfortní a bezpečnou jízdu. Konektivita slouží ke zlepšení informovanosti posádky, pro zábavu na palubě a k zvýšení bezpečnosti. Všichni cestující mohou ve studii ŠKODA VISION E prostřednictvím palubní sítě zasílat řidiči data, jako například návrh trasy nebo playlisty, a dle libosti navzájem komunikovat.

Již před jízdou s ŠKODA VISION E lze naprogramovat playlisty, nezávislé topení a navigační cíle a vypočítat dojezd vozidla na elektřinu. K otevření vozu slouží digitální kód uložený v chytrém telefonu, chytrých hodinkách nebo na tabletu. Při plánování trasy dostává řidič návrhy, které odpovídají jeho preferencím. Informace týkající se počasí nebo dopravní situace jsou také upraveny na míru.

Studie ŠKODA VISION E disponuje nejnovějšími infotainment systémy. Všechny kapacitní dotykové displeje jsou navrženy ve skleněném designu, typickém pro značku ŠKODA. Díky vysokorychlostnímu modulu LTE a nejaktuálnějšímu navigačnímu systému s Wi-Fi hotspotem, k němuž se mohou připojit všichni cestující, jsou cestující ve voze ŠKODA VISION E vždy online.

Nabídku infotainmentu doplňují mobilní online-služby ŠKODA Connect. Nabízí navigaci, informace, zábavu a asistenční služby. Prostřednictvím portálu ŠKODA Connect je možno nakonfigurovat služby na domácím počítači a cíle, trasy a zvláštní cíle přenést do vozu.

Služba Dopravní informace online přenáší do vozu informace o provozu na zvolené trase v reálném čase a v případě dopravní zácpy navrhne objízdnou trasu. Také služby Parkovací místa, Zprávy a Počasí poskytují nabídky upravené na míru.

Navigace ve studii ŠKODA VISION E funguje prostřednictvím fotorealistických mapových podkladů, pohledy z ulice se zobrazují jako 360stupňové panoramatické záběry. Cíle se zadávají pomocí klávesnice nebo hlasového ovládání. Pokud řidič plánuje trasu už z domova, určí aplikace ŠKODA Connect App s ohledem na aktuální dopravní situaci ideální čas odjezdu.

Služby Care Connect pomáhají cestujícím ve studii ŠKODA VISION E v mnoha situacích. Přenos dat probíhá přes dedikovanou SIM kartu, která je pevně zabudovaná ve voze. Pokud se při nehodě aktivují zádržné systémy, naváže vůz Tísňovým voláním (Emergency Call) telefonické a datové spojení se speciální ústřednou tísňového volání a předá relevantní data. Tísňové volání lze aktivovat i zmáčknutím tlačítka.

Pomocí služby Pomoc na cestě může řidič konzultovat technické dotazy nebo si vyžádat pomoc při poruše. Pomocí Proaktivní servisní služby lze s prodejcem domluvit termín servisní prohlídky, Přitom jsou do servisu předávána relevantní data.

Řadu online služeb lze prostřednictvím aplikace ŠKODA Connect využívat na chytrém telefonu. Na dálku je tak možné zkontrolovat, je-li vůz uzamčen a má zhasnuta světla. Na dálku je také možné zkontrolovat aktuální zbývající dojezd.