› Premiéra: studie nechává nahlédnout do budoucnosti elektromobility
› Design: ŠKODA VISION E přenáší typický design vozů této značky do světa elektromobility
› Pohon: Systémový výkon 225 kW, dojezd až 500 kilometrů a možnost indukčního dobíjení akumulátorů
› Technologie: široké spektrum technologických inovací, autonomní řízení do rychlosti 130 km/h, moderní přístroje a ovládací systémy s ovládáním pomocí gest
› Strategie elektrifikace: ŠKODA do roku 2025 vyvine pět čistě elektricky poháněných automobilů

Studie ŠKODA VISION E

ŠKODA hledí do budoucnosti a v rámci Volkswagen Group Night v předvečer autosalonu Auto Shanghai 2017 (19.-28. dubna 2017) představuje poprvé studii s čistě elektrickým pohonem a autonomním řízením. Studie ŠKODA VISION E ukazuje výhled na technologii pohonu, design a potěšení z jízdy blízké budoucnosti. Studie kromě toho působivě podtrhuje snahy značky ŠKODA v oblasti elektromobility. V příštích letech bude značka v elektrifikaci modelové palety intenzivně pokračovat. Do roku 2025 uvede automobilka na trh vedle plug-in-hybridních modelů také pět automobilů s čistě elektrickým pohonem.

V Šanghaji představená studie ŠKODA VISION E je prvním čistě elektricky poháněným konceptem ve 122leté historii automobilky. Futuristický design vozu je ukázkou nové, speciálně pro elektromobilitu vyvinuté evoluce tvarosloví značky ŠKODA. Mezi jeho nejvýraznější znaky patří protisměrně otevírané dveře, absence B-sloupku a prosvětlený interiér. Velkorysá nabídky prostoru v interiéru a řada simply clever řešení, jako například sedačky, které se při otevření dveří vyklopí o 20 stupňů směrem ven, ukazují, že i budoucí elektromobily značky ŠKODA budou disponovat známými typickými přednostmi vozů této značky.

S celou řadou senzorů a kamer je studie ŠKODA VISION E koncipována pro automatizované řízení 3.stupně. Pokročilý monitoring okolí umožňuje, aby například na dálnici systém zcela převzal řízení vozu. Kromě toho inovativní asistenční systémy zajišťují bezpečnost a komfort jízdy jak v městském provozu, tak na silnicích nižších tříd. Mezi další novinky, poprvé prezentované v rámci studie ŠKODA VISION E, patří ovládací systém s pokročilým ovládáním pomocí gest včetně sledování pohybu očí Eye Tracking u řidiče a dalších dotykových displejů pro spolujezdce a cestující na zadních sedadlech.

VISION E vychází z modulární stavebnice pro elektrifikaci koncernu Volkswagen. Oba elektromotory mají systémový výkon 225 kW, energii jim dodává vysokonapěťový akumulátor, jehož kapacita umožňuje dojezd až 500 kilometrů a který lze nabíjet jak kabelem, tak indukčně.

Studií ŠKODA VISION E podtrhuje česká automobilka své ambice na poli elektromobility. V rámci Strategie 2025 bude ŠKODA v elektrifikaci své modelové palety v příštích letech intenzivně pokračovat. Do roku 2025 uvede automobilka vedle plug-in-hybridních modelů na trh i čistě elektricky poháněné automobily v různých segmentech.