Tak dlouho jsme čekali, až jsme se konečně dočkali! Nový nástupce modelu Yeti jménem Karoq se oficiálně představil a vypadá skutečně dobře. Poznáte jej podle kompaktnosti, i přes kterou je mohutný, svébytný a dlouhý necelé 4,4 metry.
Zatímco se Škodovka rozloučila se sněžným mužem, který jí udělal velmi dobré jméno, přivítala robustního indiána z Aljašky. Jedná se o model vycházející ze Seatu Alteca, se kterým sdílí krom platformy také některé tvary a motorovou nabídku. Co se vzhledu týče, jedná se o menšího Kodiaqa s ostřejšími hranami a větším množstvím prolisů. Co do velikosti se nejedná o žádného obra, na délku má 4382 mm, na šířku 1841 mm a na výšku 1605 mm.
Motorová nabídka
Noví zákazníci Škoda Auto si mohou vybrat celkem z pěti motorových verzí tohoto vozu. Tři z nich jsou vznětové a dva zážehové. Atmosferické agregáty však v nabídce již nehledejte, jako to tak vypadá, tyto časy jsou tatam. A ještě jedno upozornění! Systému start-stop se u Karoqu nevyhnete s žádným z těchto motorů. Pojďme se zprvu podívat na ty zážehové.
Motor | 1.0 TSI | 1.5 TSI |
Převodovka/pohon | 6M/přední | 6M/přední |
Zdvihový objem [cm3] | 999 | 1498 |
Válce/ventily | 3/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 85/- | 110/- |
Točivý moment [N.m/min-1] | 200/- | 250/- |
Maximální rychlost [km/h] | 187 | 204 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,6 | 8,4 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 5,2 | 5,1 |
Zbylé jednotky jsou k dostání s šestistupňovým manuálem, či sedmirychlosti DSG. Škoda jen že automobilka prozatím víc detailů neřekla. Pojďme se tedy alespoň podívat na přehled agregátů vznětových.
Motor | 1.6 TDI | 2.0 TDI | 2.0 TDI |
Převodovka/pohon | 6M/přední | 6M/přední (4×4) | 7DS/4×4 |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | 1968 | 1968 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 85/- | 110/- | 140/- |
Točivý moment [N.m/min-1] | 250/- | 340/1700-3000 | 400/1700-3250 |
Maximální rychlost [km/h] | 188 | 207 (196) | 211 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,7 | 8,9 (8,7) | 7,8 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 4,5 | 4,4 (5,0) | 5,3 |