Pokud byste se před několika lety zeptali výrobců pneumatik, zda budou vyrábět celoroční pneumatiky, nejspíš by jejich odpověď byla vždy stejná. Takové pneumatiky nikdy nebudou plně účinné, a proto je vyrábět nebudeme. Jenže tlak zákazníka je takový, že se takové pneumatiky začínají na trhu objevovat. Jaká je jejich efektivita?
Momentálně tak byly odstartovány závody ve vývoji pneumatiky, která nebude pouze sezzoním mixem, ale bude se jednat o pneumatiky, které se stanou výkladní skříni nových technologii daného gumárenského gigantu.
Na inženýry je tak momentálně vyvíjen velký tlak, který je nutí vyvinout pneumatiku, která je určena jak do minus sedmi stupňů, tak také do plus sedmadvaceti. A je to skutečně potřeba, protože právě univerzály společně se speciálními SUV pneumatikami je nejrychleji se rozrůstajícím segmentem.
Celoroční gumou se dnes muže pochlubit například Goodyear a nyní nové také Michelin. Jejich pneumatika sice zatím není celoroční, ale označují ji za letní se zimní homologací a na jejím boku již najdeme typický horský štít s vločkou.
Zajímavou filozofii razí inženýři Continentalu – guma nemá být letní nebo zimní, ale má se prostě sama rychle přizpůsobit aktuálním podmínkám. Zní to jako sci-fi, ale první prototypy už jsou na světě. Na nedávném frankfurtském autosalonu totiž představili koncepty ContiSense a ContiAdapt. Zda je toto ta správná budoucnost teprve uvidíme.