V říjnu se prodej automobilů na čínském trhu zdvihl meziročně o dvě procenta na 2,7 milionu vozů. Tento růst je prokázány již pátý měsíc za sebou, ovšem v současné době se velmi výrazně zpomalil z téměř šesti procent v září.
Tyto informace vyplývají z informaci které zveřejnil čínský svaz výrobců automobilů. Zároveň informace prozrazují, že celoroční prodeje nejspíše nedosáhnou předpokládaný pětiprocentní nárůst. “Neočekávali jsme, že říjnový prodej bude tak nízký,” uvedl jeden ze zástupců CAAM, kteří údaje prezentovali.
“Byli bychom rádi, kdyby letos prodej automobilů vzrostl o čtyři procenta,” upozornil další. Od ledna do října pak prodej dosáhl 22,9 milionu automobilů, což je prozatím 4,1% nárůst oproti loňskému roku. Celý loňský rok. V celém loňském roce vzrostl prodej o neuvěřitelných 13,7 procenta. Ovšem Peking zvýšil daň z obratu u automobilů s objemem motoru do 1,6 litru na 7,5% z předchozích pěti procent. Automobilka díky těmto skokovým nárůstům přeskočila americký trh a stala se největším automobilovým odbytištěm na světě.
To je dobře i pro naši automobilku Škoda, pro kterou je Čína velmi důležitým odbytištěm. Statistiky z Číny také ukázaly, že prodeje vozu s alternativním pohonem, což zahrnuje vozy hybridní tak také elektromobily, se zvýšily téměř dvojnásobně. V současné době se jich v Číně prodá 91 tisíc kusů.
Čína plánuje výhledově zrušit prodeje automobilu se spalovacím motorem. To chce udělat především pro zlepšení kvality ovzduší, proto plánuje do roku 2025 nastavit takové podmínky, aby se prodeje ekologických automobilu zvýšily na minimálně jednu pětinu celkových prodejů.