Prodej automobilů, které kombinují elektromotor spolu s tím konvenčním se v Česku od listopadu zdvojnásobil na 2590 vozů. Stále tak tvoří pouhé jedno procento z celkového trhu s novými vozy.
Prodej hybridních automobilů v České Republice začal výrazně růst až v posledních třech letech. Do té doby se prodalo meziročně pouze 400 vozů. Nejprodávanější hybridní značkou je průkopník tohoto systému a to Toyota. Ta zabírá 72 procent všech prodaných vozů v Česku. Její prémiová značka Lexus má podíl dalších deset procent. První hybridní model Toyota Prius se začal v Japonsku prodávat již před 20 lety. Byl to vůbec první průkopnický automobil, který nebylo třeba díky hybridní technologii vůbec dobíjet.
“Už téměř třetina prodaných modelů Toyoty v České republice jezdí na hybridní pohon a obliba této technologie neustále stoupá. U značky Lexus je podíl hybridních modelů dokonce téměř 90 procent. Toyota letos míří k více než dvěma tisícům prodaných hybridních vozů,” řekl šéf českého zastoupení značek Toyota a Lexus Martin Peleška.
Na trhu s ojetinami je prozatím zájem o automobily s hybridním pohonem spíše vlažný. “U hybridů zaznamenáváme každoročně lehký nárůst v prodejích, čisté elektromobily jsou v našich autocentrech stále spíše raritní záležitostí. Obecně platí, že u každé nové technologie chvíli trvá, než jí zákazníci začnou důvěřovat. Stejné je to i v tomto případě,” uvedl provozní ředitel AAA Petr Vaněček.
Hlavním lákadlem na hybridních vozech je především nízká spotřeba paliva a provozní náklady. Navíc je zde vysoká zůstatková hodnota. Hybridy se samy dobíjejí při brzdění, při kterém se vytváří energie a není je tedy tak příliš nutné je nějak zvlášť dobíjet. Velkým plus je také šetrnost k životnímu prostředí, kdy hybrid vypouští o polovinu méně emisí než standardní naftový automobil.