Lednové prodeje nebývají tak silné. Růst ekonomiky výrazně pomáhá prodeji ojetin.
AAA AUTO
Z analýzy prodejních výsledků největšího tuzemského prodejce ojetých aut AAA AUTO je patrné, že prodeje ojetých vozů v prvních patnácti lednových dnech překonávají veškerá očekávání. Pokračuje tak stabilní nárůst zájmu o obměnu vozového parku českých zákazníků.
Zatímco v předchozích letech byl leden měsícem, kdy prodeje spíše stagnovaly, letošní rok je přesným opakem. Potvrzuje se tak fakt, že čeští spotřebitelé mají dostatek finančních prostředků a po relativně horších letech se odvažují obměnit i věci, které doposud odkládali. „Letošní lednové prodeje nás příjemně překvapují. Za prvních patnáct dní letošního roku jsme zaznamenali nárůst prodejů o téměř třetinu v České republice, v Polsku je nárůst prodejů o 50 % a výsledky za celou skupinu, která zahrnuje trhy v Česku, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku, vykazují růst o 30 %,“ říká provozní ředitel skupiny AAA AUTO Petr Vaněček.
Koupě vozu bývá po zajištění bydlení zpravidla druhou největší životní investicí. V pokrizových letech nejistota stabilního zaměstnání a s ním spojeného příjmu nutila spotřebitele držet si stará auta i za cenu nákladnějšího servisu. Ta doba pravděpodobně končí. „Lidé se nebojí větších investic. Tou pořízení novějšího vozu bezpochyby je. Příznivá ekonomická situace a rostoucí mzdy umožňují zákazníkům koupi dražších a novějších vozů i za cenu využití úvěrů,“ dodává Vaněček.
Pozitivní je i vývoj stáří prodávaných ojetin. Průměrné stáří aut prodaných ve skupině AAA AUTO meziročně kleslo o necelá tři procenta, neboli přibližně o dva měsíce. „Vzhledem k neustále se zvyšujícímu průměrnému stáří vozového parku v České republice nás velice těší, že jsme dlouhodobě schopni nabízet našim zákazníkům čím dál mladší ojetiny a jít tak trochu proti proudu, ale v důsledku správným směrem,“ uzavírá Petr Vaněček.