Audi a BMW patří mezi největší hráče nejen německého, ale celoevropského trhu. Není proto divu, že mezi nimi existuje určitá rivalita, která se občas projeví například v reklamním odstřelování. Stalo se tomu tak před devíti lety a stalo se tak i nyní.

Dvě značky, dva billboardy

Před devíti lety přichystala společnost Audi billboard, na kterém prezentovala nový model A4, u kterého byl jasný vzkaz do Mnichova: jste na tahu. BMW na tuto reklamu zareagovalo velmi rychle a zakoupilo billboard naproti a zde prezentovalo jeden ze svých modelů, ke kterému napsalo jednoduché: Šach!

 

Loool!

Tato bitva má nyní pokračování, i když tentokráte jí vyprovokovalo pro změnu BMW. To totiž umístilo před prodejnu koncernu Volkswagen v tuniském La Goulette reklamní billboard s textem na rozmyšlení není nikdy pozdě. Audi si to samozřejmě nenechala líbit a hbitě odpověděla. Také si pronajala reklamní plochu naproti té BMW a na ní umístila text LOOOL. Nezměníme značku, která vítězí. První slovo LOOOL což je výraz pro hlasitý smích, je utvořena z loga společnosti.

Odpověď?

Zda se v Mnichově rozhodnou pro odpověď si musíme počkat. Ovšem svět se tímto pošťuchováním skutečně baví a z fotografií zachycující obě videa se stal velmi oblíbený virál. A pokud se nad tím zamyslíme trochu více do hloubky, pro obě reklamy je to velice povedená reklama, protože fotografie obou billboardů viděl již celý svět.

Mnichovská značka si meziročně polepšilo o 4,3 procenta a prodalo 2 088 283 vozů. Konkurence z Ingolstadtu zaznamenala nárůst o 0,6% a minulý prodalo 1 878 100 kusů automobilů. Ovšem zatímco se dva perou, třetí se směje. Lídrem totiž i nadále zůstává Mercedes, který si polepšil téměř o 10% a prodal 2 289 344 kusů automobilů. BMW však avizuje, že Mercedes do roku 2020 předežene.