Model, který prozatím nemá jméno je novým elektřinou poháněným automobilem typu crossover, který Volkswagen vytvořil ve spolupráci se společnosti JAC.
Sol pro Čínu
Volkswagen Group chce dále expandovat na klíčovém Čínském trhu a elektromobily jsou pro ní tou pravou cestou. A je to logické, Čína vyhlásila válku smogu a elektromobily budou její zbraní. Koncern plánoval prodej novinky pod značkou Seatu, ale Čína byla proti. A proto vznikla zcela nová značka Sol, které unikl snímek jejího prvního vozu.
První prozatím nepojmenované novinky potvrdily dřívější informace a z patentových nákresů, že prvním vozem bude malý crossover. Automobilka jej vyvinula ve spolupráci s čínskou společností JAC, od které pochází technika. Novinka je totiž sourozencem již existujícícho JAC iEV7S.
Stejný a přesto jiný
Základní tvar obou automobilů by měl být shodný. Novinka Solu má však přepracovanou příď se zcela odlišným tvarem nárazníku, jinými světlomety a odlišnou čtyřúhelníkovou masku, která prozrazuje, že vůz od Solu měl být původně Seatem, protože má stejný tvar jako je u Ibizy či Leonu. Proti svému sourozenci má i odlišnou záď s více protaženými koncovkami. Zajímavé jsou i její bronzové detaily, které evokují spojení s novou sportovní značkou Seatu, Cuprou.
Výkon vozu bude 85 kW s točivým momentem 270 N.m. Maximální rychlost bude u Solu omezena na 13é kilometrů v hodině. Na jedno nabití by měl vůz díky 39 kWh baterii ujet až 350 kilometrů. Dojezd v běžném prostředí by se měl pohybovat kolem 280 kilometrů.
Pojmenování automobilky sol stále odkazuje na Seat a Španělsko. Sol je totiž ve Španělštině výraz pro slunce. Ovšem je otázkou, zda bylo jméno vybráno vhodně, jelikož v anglickém i čínském jazyce se dá komolit do poměrně nelichotivých tvarů. Výroba i přesto měla začít letos v městě Hefei.