Jen s velmi krátkým časovým odstupem musí vyšetřovatelé v Arizoně řešit další nehodu plně autonomního vozu. Tato nehoda si však naštěstí vyžádala jen drobná poranění.
Další problém
Jak jistě víte, v březnu havarovalo vozidlo společnosti Uber, které usmrtilo chodkyni na silnici. Systémy ve voze na ženu vůbec nezareagovaly a tak byl střet skutečně kritický. Tento incident se ještě nezačal ani pořádně vyšetřovat, a hned je tu nová havárie s podobnou tématikou. Počátkem května došlo k nehodě ve městě Chandler, jejíž účastníkem byl i autonomní automobil společnosti Waymo, která patří Googlu.
Policie ihned po této nehodě poznamenala, že v tomto případě nenese autonomní automobil na nehodě žádnou vinu. „Vůz Waymo byl ve špatný čas na špatném místě. Vozidlo krátce před incidentem neporušilo žádné dopravní předpisy,“ stojí v oficiálním prohlášení tamních vyšetřovatelů.
Povolit či zakázat?
Incident je momentálně vyšetřován a lze u něj očekávat mnohem rychlejší rozuzlení, než v případě nehody automobilu společnosti Uber. Za volantem vozu seděl operátor, který utrpěl pouze drobná zranění. Policie nyní prošetřuje, zda některý z ostatních řidičů neprojel křižovatkou krátce před střetem na červenou.
Spojené státy po tragické březnové nehodě sice dohlíží na provozu autonomních automobilů mnohem více důkladně, ovšem testování na veřejných komunikacích nikdo zcela otevřeně nezakázal. Lze tedy předpokládat, že s rostoucím počtem vozů tohoto typu na silnicích, se bude i zvyšovat počet podobných nehod. Podle některých hlasů by mělo být provozování autonomních vozidel na veřejných komunikacích zcela zakázáno, protože jejich technologie jsou stále na velmi nízké úrovni. Nechme se tedy překvapit, jak to celé dopadne.