* TB / Tuning bezpečně má svůj Project Car pro rok 2018!
* Škoda Octavia RS BSR 301 bude 2.6.2018 představena na 26.sraze SKODAHOME.cz
TB na 26.sraze SKODAHOME.cz
Projekt Tuning bezpečně! můžete vidět na mnoha akcích v České republice i v zahraničí. Nejbližším termínem je 2.6.2018 na 26.sraze SKODAHOME.cz v tradičním prostředí Triocampu Praha 8 – Dolní Chabry, Ústecká ulice. Jeho cílem je předávání zajímavých informací ze světa tuningu široké veřejnosti, především pak fanouškům upravených automobilů. Na oficiální webové stránce najdete legislativu, která řeší změny na vozidlech, stejně jako praktické rady a tipy jak tyto úpravy provádět, co vašemu automobilu přinesou, případně na koho se v daném oboru obrátit. Dalším krokem je také praktická ukázka přestavby v podobě Project Car pro rok 2018.
Škoda Octavia RS BSR 301
Tím se stal automobil české značky a přestavby se ujal generální partner projektu, společnost BSR Česká republika a Slovensko. Sériová Škoda Octavia RS 230, jak je již z názvu patrné, nabízí 230 koní. Výkon jde přes šestistupňovou manuální převodovku na přední kola. Tak tomu bylo, ale jak je tomu nyní? Na Octavii došlo k mnoha změnám. Tou první, je srdce celého automobilu, řídicí jednotka. Nový software posunul výkon na hranici 301 koní a 421 Nm točivého momentu. Maximální rychlost byla posunuta na 300 km/h. To je však teprve začátek.
Zcela nový je i sportovní nerezový výfukový systém s klapkou, která dokáže měnit zvukový projev. Snížení zpětného tlaku dopomáhá snazšímu odvodu spalin, čímž se zkracuje odezva na sešlápnutí plynového pedálu. Nahrazen byl také zadní difuzor. Říká se, že kola dělají auto. I proto Project Car dostal kola z lehké slitiny od společnosti Barracuda Wheels. Hmotnost 19 palcového ráfku činí pouze 9,3 kilogramů. V kombinaci s pneumatiky Bridgestone Potenza S001 bylo na každém kole ušetřeno 4,5 kilogramu.
Spousta „tunerů“ si neuvědomuje, že mít pod kapotou výkon je jedna věc, ale druhá je schopnost dostatečně brzdit. Jednoduše řečeno v dobrém tuningu musí přijít řada i na brzdy. Project Car 2018 je osazen brzdovými destičkami EBC Brakes Yellowstuff. Ty mají stejně velké brzdové třmeny, ale brzdný účinek je minimálně o 30 procent vyšší, a to i při nízké pracovní teplotě.
Nové jsou i brzdové hadice od společnosti HEL Performance, stejně jako intercooler Wagner Tuning Competition. Ten má objem zvýšený o 90 procent oproti klasickému řešení. Vstup i výstup do intercooleru zvětšené na 70 mm zajišťují přirozenější proudění vzduchu a jeho lepší ochlazování. Díky snížení teploty nasávaného vzduchu až o 20 stupňů Celsia je dosaženo efektivnějšího spalování směsi i při delším intenzivnějším požadavku na maximální výkon při vyšších venkovních teplotách. Došlo také na karbonové sání s nižší rezistencí. To vede k lepší reakci na plynový pedál. Sériový podvozek DCC zůstal zachován, ale nasadila se nová sada pružin od společnosti Eibach. Těžiště vozu kleslo o 20 milimetrů na přední a o 100 milimetrů na zadní ose. Eibach Anti Roll Kit dále snižuje naklánění vozu při jízdě v zatáčkách a při prudkých změnách směru jízdy.
Na turbo se instaloval heat management značky Funk Motorsport. Vylepšený obal na turbo se pohodlně nasadí přes horkou stranu (skříň turbíny), aby zajistil, že studená strana (skříň kompresoru) pracuje při optimálních teplotách. Nižší teplota nasávaného vzduchu způsobuje, že snímač MAF odečítá hustší vzduch a tím umožňuje lepší zapálení směsi. To vede k vyššímu výkonu rotační energie ze spalovací komory. Více energie znamená vyšší výkon.
Může se to zdát jako maličkost, ale maziva jsou neméně důležitou součástí. Pro výrazné snížení tření, nižší opotřebení dílů a prodloužení životnosti sportovně zatěžovaného agregátu, nižší produkci tepla, vyšší výkon a kroutící moment, vyšší spolehlivost motoru a vylepšenou energetickou účinnost jsme se rozhodli po ujetí 1000 kilometrů v motoru použít olej Millers Oils z kategorie Motorsport Nanodrive. Lak je ochráněn keramickým povlakem Tenzi Quartz Q7 a Q10, na discích a brzdových třmenech je keramická ochrana Kamikaze Collection Stance Rim Coat. Keramickou ochranu jsme zvolili, jelikož je odolnější, výkonnější a lesklejší oproti standardní voskové ochraně.
Parametry Škoda Octavia RS 230
– výkon 230 koní / točivý moment 350 Nm / Zrychlení 0–100 km/h 6,7 s / max. rychlost 250 km/h
Parametry Škoda Octavia RS BSR 301
– výkon 301 koní / točivý moment 421 Nm / Zrychlení 0–100 km/h méně než 5 s / max. rychlost přes 300 km/h