Masivní elektrifikace vozového parku je nevyhnutelná. Ovšem mnozí se tomu snaží vyhnout co jim síli stačí. Jako například německý start-up Micro Wave Ingnition.
Inovativní novinka?
I když to vypadá, že konvenční motory melou z posledního, automobilky je dále vyvíjejí. A testují se také alternativní biopaliva a mazda nedávno představila novou generaci čtyřválcových agregátů Skyactiv-X. Otázkou však zůstává, jak se k ním budou do budoucna stavět Evropští zákonodárci, kteří neustále zpřísňují podmínky pro jejich existenci a motory jsou tak již dnes prakticky na hranici konstrukčních možností.
Své slovo však chce mít i německý startup MWI, který pracuje na technologii Micro Wave Ingnition. Ta místo vznícení směsi paliva a vzduchu pomocí tradičních zapalovacích svíček chce použít pro její výbuch pulsní mikrovlny. Tradiční pohonná hmota se pak spaluje při nižších teplotách. To by mělo vést k menší spotřebě paliva, údajně až 30% a také se zvyšuje životnost motoru.
Ukažte funkční prototyp
Ovšem fyzika tvrdí opak. Konzumace pohonných látek v nižších teplotách je naopak vyšší a výkon klesá. Je tedy zapotřebí mít se na pozoru a brát myšlenku skepticky. Startup však tvrdí, že může emise zredukovat o 80%, ovšem nesdělil které. Oxid uhličitý, nebo snad dusík?
I přesto se však do nové technologie vkládají naděje a už jen proto, protože její architektura umožňuje začlenění do stávajících motorů. Automobilky by tak nemusely vynakládat další kapitál na vývoj nových motorů. Momentálně by se měly vést tři rozhovory s velkými automobilkami, ovšem jak to tak vypadá, prozatím jde o jen o ideu, která neexistuje ani ve funkčním prototypu.