Toyota a Suzuki zveřejnily informace o své spolupráci již v březnu, nyní však celou věc potvrdily odkoupením vzájemných podílů.
Toyota a Suzuki
Ze zveřejněných informací o spolupráci Toyoty a Suzuki se například dovídáme, že Toyota utratila 910 milionů dolarů za 4,94 % podíl v Suzuki. Ta naopak utratila 452 milionů dolarů za zhruba 0,2 % podíl v Toyotě. Možná se vám to zdá jako nevyrovnaný podíl, ovšem musíme brát v úvahu rozdíly ve velikosti obou automobilek. Suzuki například v loňském roce dosáhla obratu pouhé desetiny obratu Toyoty.
Společné prohlášení obou automobilek obsahuje informace o společné výrobě, která přispěje k prohlubování vztahů. Ta by měla pomoci obou automobilkám prosadit se v automobilovém sektoru, ve kterém je neustále potřeba překonávat stále nové výzvy. Současně však chtějí zůstat obě značky samostatné a tak si budou na některých trzích i nadále konkurovat.
První informace o připravované spolupráci automobilek Toyota a Suzuki se objevily již v roce 2017, kdy zástupci obou značek podepsali memorandum o porozumění. Koncem letošního března se navíc objevily první detaily o spolupráci, do které obě automobilky přinesou to nejlepší ze svého portfolia.
Toyota by měla Suzuki zpřístupnit své platformy pro hybridní vozy, Suzuki naopak nabídne Toyotě své nejnovější motory pro pohon malých a kompaktních modelů. Prvními plody spolupráce by se tak měly stát nové hybridní modely Suzuki, určené především pro evropský trh, které budou postaveny na hybridních základech Toyota RAV4 a Corolly kombi. Toyota navíc zahájí výrobu motorů navržených v Suzuki ve svém polském závodě ve Valbřichu.
Suzuki tak koneční získala partnera, kterého původně hledala ve Volkswagenu. Toyota si pak připsala téměř deseti procentní podíl v Suzuki ke svým podílům v Mazdě a Subaru. V plném vlastnictví má Daihatsu a Hino Motors.