Jsou to dva roky, co Yamaha představila tři neotřelé koncepty a velké plány pro vstup na automobilový trh. Ovšem nyní to vypadá, že se ničeho takového nedočkáme.
S technikou F1 za zády
Před dvěma lety se společnost připravovala na vstup do světa automobilů. Už měla vytvořené tři netradiční koncepty a vše vypadalo že se pick-upu Cross Hub, malého sporťáku Sports ride a malého městského vozu Motiv.e, skutečně dočkáme. Nešlo přitom o nějaké ledajaké návrhy. Na projektech spolupracoval i Gordon Murray, designér monopostů F1 a McLarenu F1.
Murray tehdy dva ze tří vozů navrhnul na zcela nové platformě iStream, které se soustředila na co nejnižší hmotnost pomocí techniky vypůjčených od F1. Murray na svém oficiálním webu uváděl, že architektura je vhodná pro různé typy pohonných jednotek i karosářských provedení.
Nyní to však vypadá, že celý projekt je u ledu a jen tak se to nezmění. Naznačil to Naoto Horie mluvčí společnosti, když řekl: „V našich dlouhodobých plánech už auta nefigurují, je to rozhodnutí nejvyššího vedení. Nenašli jsme způsob, jak vyvinout auto, které by vyniklo v tak silné konkurenci,“ uvádí.
Murray měl přitom s touto platformou velké plány. Ještě před časem uváděl, že iStream může být použit na produkci 1000 až 350 tisíc automobilů. Nakonec se však zdá, že koncepty budou tím jediným, čeho se dočkáme.
„Zejména sportovní vůz pro nás – nadšence rychlého svezení – představoval obrovskou výzvu, ale uspět na dnešním trhu je velmi obtížné. Teď vidíme příležitosti jinde a chceme se soustředit na jiné projekty,“ prozradil dále mluvčí.
Spekuluje se o tom, že Yamaha nebyla schopna zaujmout investory a na produkci vozů by tak byla zcela sama. A do takového rizika se jí jít prostě nechce. Tyto informace však vyplývají z neoficiálních spekulací. Uvidíme, tedy zda ještě něco nepříjde.