Automobilka Lotus ve spolupráci se společností Hope Technology pracuje na vývoji jízdního kola, které má výrazně posunout hranici toho, co je možné na poli tohoto dopravního prostředku vyvinout.
Revoluce jízdních kol?
Spolupráce byla zahájena s cílem prozkoumat nové způsoby posouvání hranic v oblasti designu a technice jízdních kol. Jádrem spolupráce se má stát výzkum a vývoj zahrnující analýzu dat a sdílení znalostí z konstrukční činnosti, aerodynamiky a zpracování materiálů.
Lotus prozatím neprozradil, o jaký typ kola se bude jednat. Samotné potvrzení práce na kole se stalo námětem pro řadu spekulací, z nich k těm nejčastějším patří, že výsledek se stane kolem pro reprezentační cyklisty Velké Británie la letních olympijských hrách v příštím roce.
Tato spekulace je zatím podložená pouze faktem, že Lotus jedno kolo vyvinul již v roce 1991 a Chris Boardman na něm vybojoval v roce 1992 zlatou medaili ve stíhacím závodu na 4000 metrů během Letních olympijských her v Barceloně.
Lotus Type 108, jak se kolo jmenovalo, navrhnul a zkonstruoval Mike Burrows ve spolupráci s Lotusem. Dodnes je toto kolo s jedním převodem o váze necelých 9 kg neuvěřitelně technickou záležitostí s rámem v podobě monokoku z uhlíkových vláken.
Lotus Engineering pak na typ 108 navázal ještě během první poloviny devadesátých let dvacátého století, když uvedl Typ 110, který měl podobnou koncepci a konstrukci rámu z uhlíkových vláken. Tento model byl určen pro Tour de France, čemuž odpovídala geometrie kola i použití přesmykače a přehazovačky pro zajištění více rychlostí.