PSA to nevyšlo s Renaultem, ale rozhodně se nevzdává. S PSA to totiž dost možná výjde.

PSA a FCA

Italsko-americký koncern Fiat Chrysler Automobiles hledal dříve své partnery všude možné. S GM to ale nevyšlo a ten stejný scénář se opakoval i u Reanultu. Možná to však nakonec Italům vyjde s Francouzi.

Tento týden se poprvé objevili informace o tom, že by měl Fiat Chrysler jednat o spojení se skupinou PSA a celé kolo se roztočilo velmi rychle. Obě strany přiznaly, že o možném partnerství skutečně vedou jednání a nyní dokonce zveřejnily podmínky spolupráce, které mají vedení obou automobilek na stole. O jejím schválení, úpravě nebo zatracení mají managementy obou firem rozhodnout v následujících týdnech.

Pokud dohoda skutečně dopadne, rozdělí si současní akcionáři nově vzniklou skupinu rovným dílem půl na půl. Mateřská společnost by měla mít své sídlo v Nizozemsku a s jejími akciemi by se obchodovalo na burzách v Paříži, Miláně a New Yorku.

Její vedení by si spravedlivým dílem rozdělili obě společnosti. Představenství by tvořilo 11 členů, pět by nominovalo FCA a pět PSA. Obě strany by před spojením čekaly určité změny, aby transakce byla rovnoměrná pro obě strany. FCA by tak akcionářům rozdělilo zvláštní dividendu ve výši 5,5 miluonu eur, jako podíl ve společnosti Cormau zabývající se průmyslovou automatizací. PSA by zase akcionářům nabídlo svůj 46 % podíl ve výrobci komponentů Faurencia.

Tento krok by vyrvonal silné zastoupení Fiatu v obou Amerikách a odrazilo by přidanou hodnotu značek Alfa Romeo a Maserati, které mají pro budoucnost silný potenciál.

Vše se zatím tváří nadějně, Šéf PSA Carlos Tavares i generální ředitel FCA Mike Manley si probíhající jednání pochvalují a předhánějí se v komplimentech.