Premiéra pick-upu Cybertruck od automobilky Tesla způsobilo značné pozdvižení. Ačkoliv Musk již předtím varoval, že je novinka velice nevšedním počinem, jen málo kdo čekal to, co Tesla představila.
Problematická ocel
Když se na podiu objevil Cybertruck, všichni si mysleli, že se jedná o jakýsi žert. Ovšem když vyšlo najevo, že toto je skutečně to, co Tesla dlouhé roky připravovala, začali si všichni klást otázky, zda se její designéři nezbláznili.
Elon Musk však nyní přišel s vysvětlením, proč má Tesla takový design, jaký má. Podle všeho se rozhodně nejedná o prvoplánovou snahu šokovat, ale spíše o nutnost. Karoserie vozu je totiž vyrobena z extrémně tvrdé oceli, kterou Musko značuje jako 30X. Její zpracování je extrémně náročné a podle Muska jí není možné tvarovat na klasickém lisu, protože by jej ocel zničila.
Dokonce i její samotné ohýbání si vyžádalo speciální lis vyrobený z extrémně pevného materiálu. Šéf designér tak měl nejspíše velice svázané ruce v tom, jak bude novinka vypadat na základě technologických možností.
Musk zároveň potvrdil, že se vůz skutečně inspiroval počítačovými hrami jako je Halo a dokonce pro automobil připravuje některé zajímavé doplňky, které budou taktéž připomínat svět her.
Vraťme se však zpět k oceli. Ta by měla při své výrobě procházet několikanásobným zpracováním za studena. Výsledkem je materiál o vysoké pevnosti a odolnosti, který zároveň není finančně příliš náročný.
Ocel by měla být používána na místo titanu u připravované rakety Starship z dílny SpaceX. Tesla si tento materiál sama vyrábí a údajně nemá s jeho dodávkami ve vysokém množství. Nyní je však zapotřebí hledat nové metody tvarování, protože ty klasické zkrátka nestačí.