Reklamy během Super Bowlu jsou často prostorem, ve kterém se rády předvádějí automobilky. Ty za tuto možnost utratí desítky milionů korun. Volvo se ovšem rozhodlo letos pojmout celou věc trochu jinak.
Hlavně bezpečně
Super Bowl, tedy finálový zápas play-off severoamerické NFL, je jednou z nejsledovanějších sportovních akci v USA. Vysílací prostor během reklamních přestávek je tedy velice nákladnou záležitostí, kterou se však nebojí využít řada společností, včetně automobilek. Pouhých 30 sekund přitom vyjde až na částku okolo 5 milionů dolarů.
Přesto se i letos očekává, že tento prostor ke své propagaci využije celá řada automobilek. Například GM by mělo poprvé odhalit svůj nový Hummer, který se vrátí na scénu coby čistě elektrický pick-upu.
Možnost propagace využije také automobilka Volvo, která jde na celou věc ale trochu jinak. Na místo extrémně drahého spotu v reklamních pauzách Volvo nastartovalo propagační akci již nyní a jako obvykle hraje především na bezpečnost. Ale fotbalovou.
Anglické slovo Safety totiž neznamená jen bezpečnost, ale v americkém fotbalu se jedná o výraz, kdy může tým skórovat, aniž by měl v držení míč, v podstatě je to takový vlastní gól. Nejedná se tedy o příliš obvyklou záležitost. V historii 53 Superbowlů se to stalo pouze devětkrát.
Volvo se rozhodlo, že v rámci kampaně Volvo Safety Sunday si mohou lidé na webové stránce nakonfigurovat jakékoliv Volvo dostupné na americkém trhu. Pokud během zápasu skutečně dojde k safety, automobilka rozdá lidem tolik nových vozů, dokud jejich kombinovaná hodnota nedosáhne 1 milionu korun. Zajímavé že?