Někdejší tovární jezdec týmu ŠKODA Motorsport Pontus Tidemand letos opět dokázal, že Mexiko opravdu umí. Stejně jako v letech 2017 a 2018 dokázal vyhrát svou kategorii, a to zcela jednoznačně.
ŠKODA FABIA Rally2 evo
S vozem ŠKODA FABIA Rally2 evo v kategorii WRC2 zajel nejrychlejší časy ve všech prvních 11 rychlostních zkouškách. Zvolnil až v sobotu, kdy si podle svých slov nebyl stoprocentně jistý volbou pneumatik a jel raději o něco opatrněji. Tou dobou už však měl více než minutový náskok před druhým Nikolajem Gryazinem s Hyundaiem i20 Rally2 a více než pětiminutový před Olem Christianem Veibym taktéž s Hyundaiem, který čelil technickým problémům i penalizaci za pozdní příjezd.
Při druhém průjezdu dlouhé „erzety“ Guanajuatito sice Tidemanda postihl defekt, stejný osud ale potkal i Gryazina a Veiby svůj vůz přetočil. Navíc si pak Tidemand se spolujezdcem Patrikem Barthem připsal na konto dalších pět vyhraných rychlostních zkoušek a sobotu ukončil s dvouminutovým vedením nejen na prvním místě kategorie WRC2, ale i celé skupiny Rally2 – a dokonce na šestém místě celkově. Tento výsledek pak byl konečný, protože se pořadatelé po společné dohodě s FIA i všemi zúčastněnými týmy rozhodli zrušit závěrečné tři nedělní zkoušky, aby účastníkům rallye umožnili návrat domů před uzavřením hranic v souvislosti s šířením koronaviru SARS-CoV-2. Jelikož se úspěšně odjela naprostá většina Mexické rallye (téměř 80 %), obdrželi všichni jezdci i týmy plný počet bodů.
„Tato rallye mi vyhovuje a auto také fungovalo dobře. Rozhodně doufám, že se sem budu moci vrátit. Sobotní odpoledne bylo náročné a byl jsem trochu nervózní, ale tak to má v rallye být. Jsem rád, že jsme úspěšně dojeli do cíle a chci poděkovat celému týmu i mému spolujezdci,“ prohlásil v cíli Pontus Tidemand.
V kategorii WRC3 bylo celkem přihlášeno devět vozů, do cíle náročného šotolinového podniku ve vysokých nadmořských výškách však dorazila pouze pětice posádek. Z toho hned čtyři ve voze FABIA Rally2, který tak potvrdil svou vyhlášenou spolehlivost. Z vítězství se nakonec radoval Marco Bulacia Wilkinson v Citroënu C3 Rally2, který se prakticky po celou rallye držel v čele a dokázal se úspěšně vyhnout všem problémům. Hned za ním se umístila čtveřice jezdců s vozy ŠKODA: Emilio Fernández z Chile, domácí národní šampion Ricardo Triviño, Kajetan Kajetanowicz z Polska a další Mexičan Benito Guerra junior.
Dalším podnikem v kalendáři mistrovství světa měla být Argentinská rallye (původní termín 23. až 26. dubna), kvůli probíhající pandemii však byla prozatím odložena, stejně jako naprostá většina ostatních sportovních akcí po celém světě. O dalším osudu šampionátu bude FIA průběžně informovat podle vývoje situace.