Dvojice velkých automobilek bude znát hned na několika projektech. Do budoucna navíc ani není vyloučeno rozšíření takové spolupráce.
Spolupráce za všechny peníze
Automobilky oznámily jednání o společné spolupráci v loňském roce. Ta se zpočátku týkala výhradně společného vývoje užitkových vozidel a pick-upů, později však bylo oznámeno, že by se mohla týkat také kooperaci v oblasti vývoje elektromobilů a systémů autonomního řízení. Nyní Volkswagen potvrzuje, že aliance s klíčovým konkurentem byla schválena na jeho dozorčí radou.
Schválení spolupráce prozatím znamená čtyři společné projekty. Již dříve byl potvrzený středně velký pick-up. Ten bude vyvinut Fordem, přičemž Volkswagen si jej přizpůsobí svým požadavkům a bude jej prodávat jen na vybraných trzích. Společně vyvinutá dvojice by měla nahradit aktuální Ranger a Amarok.
Naopak Volkswagen bude Fordu nabízet svou platformu MEB, která je vyvinuta pro potřeby elektromobilů. Americká značka jej přitom využije pro blíže nespecifikovaný model určený pro Evropu.
Vyrábět by se měl začít v Evropě v Kolíně nad Rýnem, a to v roce 2023. Jediné, co je o tomto modelu prozatím jasné, je to, že se bude jednat o velkoobjemový vůz. V pozdějších letech by mohl přijít ještě další ford s touto architekturou, o něm, ale zatím není známo vůbec nic.
Spolupráce rovněž počítá s tím, že Volkswagen do budoucna bude zodpovědný za vývoj městské rozvážkové dodávky. Zatímco Ford bude naopak dohlížet na dodávku s nosností nepřesahující jednu tunu.
Obě automobilky k tomu chtějí finalizovat dohodu o společném vývoji systémů pro autonomní řízení. Volkswagen již dříve oznámil, že investuje do společnosti Argo AI, která se zabývá vývojem autonomních technologií a svůj podíl v ní má i Ford.