Rád bych vypíchnul několik méně známých procesů z repase řízení, které se bijí s požadavky zákazníků. Obecně doporučuje dát si na ně pozor.
Rozbité řízení znamená nepojízdné vozidlo a to je stres. Lidé si často nastaví nereálné požadavky na opravu, protože trh nabízí okamžité řešení ve formě skladové repase distributorů s často nesmyslnou cenou. Alternativou je zakázková repase, která trvá jen o pár dní déle. Zakázková repase nastupuje tam, kde nejsou skladovky a nebo na základě požadavku zákazníka, který chce “svoje” řízení. Na trhu existují pouze jedny skladovky, ale jsou nabízeny za dvoje ceny.
Skladovky jsou dostupné na ta nejčastější vozidla jako je Škoda Octavia 1. Distributorské sítě nabízí autoservisům repasovaná řízení i za 18 000 Kč. Jedná se o ta samá řízení, která repas dílny nabízí za 6500 Kč. Obecně se dá říct, že za spěch se platí. Skladová repase u repas dílny je stejná repase jako u distributora. Distributoři svoje sklady zakládají na skladech těchto dílen.
Co to znamená repase a co vše se opravuje? Naopak co součástí běžné repase není?
Běžná repase řízení v podání profesionální dílny zahrnuje opracování všeho co podléhá opotřebení (pouzdra, simerinky, ložiska, krytky …). Alternativou je zakázková repase která trvá jen o pár dní déle nebo jiné neduhy, které mohly celou vadu zapříčinit nebo být jejím důsledkem. Stejně tak je nutné opracovat hřeben. Očištěné a opracované součástky řízení se měří a kontrolují. V případě zjištění závady se celá repase vrací na začátek ke komunikaci se zákazníkem. Prasklé nebo ohnuté tělo je nutné vyměnit a to znamená prodražení celé repase. Zkorodovaný nebo destruktivně zničený hřeben řízení nás také vrací zpět na začátek. Jsou vady jako je například ohnutý hřeben se kterým si profesionální dílna poradí a ušetří zákazníkovi nemalé peníze. Když si vyberete profesionální dílnu, tak Vám dovede ušetřit tím, že velkou část vad dovede zachránit. Vyměňovat díly za nové dovede každý. O tom kde se to šidí více na konci článku.
Distributoři v sítích přebírají plné riziko a počítají s tím, že řízení bude vadné včetně všech klíčových součástí. Takže cenu rovnou nasadí a to i trojnásobně. Naopak profesionální repase dílna každou klíčovou součástku otestuje, změří a popřípadě zachrání. Tím ušetří zákazníkovi náklady na opravu. Neznamená to, že řízení v distributorské síti obsahují nová těla a hřebeny. Tyto repase jsou založeny na vráceném řízení od předchozího zákazníka. Většina oprav nové hřebeny a těla nepotřebuje. Rozdíl třeba i 12 000 Kč je pouze platba za spěch (několik dní navíc).
Profesionální repase řízení Škoda není skládačka nějakých již vyrobených komponent. Jedná se o precizní strojařskou práci, kde se veškeré opotřebitelné vnitřní komponenty vyrábí na míru. Když dojde k opracování těla nebo hřebenu, tak dochází k drobným ztrátám materiálu, které je nutné kompenzovat přesnou strojařskou výrobou těsnění, simerinků atd. Rozdíl mezi dílnami je v tom zda vnitřky vyrábí nebo je objednávají. Profesionální dílna vnitřní komponenty řízení vyrobí. Metoda prostého poskládání může narazit například na netěsnosti kolem opracovaného hřebenu. Jednoduše zbytečně zaplatíte nový hřeben, aby seděl do skládačky.
Profesionální repase řízení na www.repaserizeni.cz
Tel.: 770 190 500
Email: petr.fiser@autokluby.cz