Klimatizace patří mezi zcela běžnou výbavu většiny vozů, které dnes potkáte na silnici. Ovšem ne v každém voze se jedná o to stejné řešení. Své o tom ví inženýři v Bugatti, kteří musí do vozů cpát klimatizace schopné uchladit několik desítek metrů čtverečních.
Komplikace jménem klimatizace
Asi není překvapením, že klimatizace, která se běžně montuje do vozů Hyundai by v modelech od Bugatti, například Chironu, moc neobstála. Klimatizace totiž podobně jako jiné prvky ve voze, musí přesně odpovídat charakteru vozu i jeho technologickým řešením. Dlouhé hodiny by o tom mohla vyprávět Julie Lemke, designérka klimatizací Bugatti, které jí ve své tiskové zprávě dalo prostor, aby toto téma, trochu více přiblížila divákům.
Lemke se této práci věnuje od roku 2013, přičemž přímo pro Bugatti již čtyři roky. Lemke ve zpráva vysvětluje, že velkým problémem bývá rozdílné vnímání teplot jednotlivci. Systém proto musí neustále měnit teplotu tak, aby byla příjemná každému pasažéru ve voze, a to navíc takovým způsobem, aniž by si toho kdokoliv z nich všiml. Tedy nehlučně a velice jemně.
U vozů s charakterem Bugatti je navíc velice problematická samotná rychlost, kterou se vozy pohybují, a pak také fakt, že díky sklonům křivek vozu je sluncem vyhříváno daleko více, než klasické vozy.
I to je důvod, proč jsou do vozů typu Chiron instalovány kompresory, jejichž výkon bohatě stačí na ochlazení prostoru 80 metrů čtverečních, což odpovídá rozloze jednoho standardního bytu v Evropě. Zkrátka každý detail i ve vašem voze za sebou může mít zajímavý příběh.