Citroen DS je dodnes vnímán jako absolutní designová ikona druhé poloviny minulého století. Jedná se o jeden z nejunikátnějších vozů, jehož tvary a design propůjčovaly skvělou aerodynamiku a nadčasové křivky. Proč tedy tuto legendu neoživit? Možná že přesně takovou otázku si položil nezávislý automobilový designér Sang Won Lee, který vytvořil moderní interpretaci na model Citren DS.
Auto, které by se líbilo
Klasický Citroen DS byl vyráběn od roku 1955, až do roku 1975. Byl nabízen v konfiguraci sedan, kombi i kabriolet. Řidičům nabízel maximální pohodlí, díky hydraulickému odpružení, které si dokázalo poradit i stou nejrozbitější francouzskou silničkou. I proto se DS setkalo s velkými úspěchy například u filmařů, kteří díky němu byli schopni udržet kameru v maximální stabilitě i za jízdy. Navíc si DS proklestilo cestu i do rallye, kde si nevedlo vůbec špatně.
Rozhodně zajímavý je také výtvor Leeho, který využil designu ikony a přináší pohled na něco, co by si rozhodně své zákazníky našlo. Automobil má stále charismatické rysy exteriéru DS a stále modernizuje design, aby vytvořil něco zcela nového a jedinečného. Modernizovaný DS si zachovává přítomnost starého vozu a přidává designové prvky moderních vozů, což dohromady vytváří perfektní kombinaci starého a nového.
Modernizovaného DS si zachovává prvky klasicky, které umně kombinuje s moderními tvary, čímž vniká vůz, za který by se nemusela stydět žádná automobilka. Pokud by však měl tento vůz vzniknout, tak by se určitě jednalo o model z nabídky Citroenu, v jehož modelové nabídce, by se vůz rozhodně neztratil.
Minimálně v příštích několika letech se jej však rozhodně nedočkáme, byť aktuální éra elektromobilů je skvělou příležitostí, jak začít s něčím zcela novým, co nenavazuje na předchozí modely a navíc je v současné době ona retro ona velice v kurzu.