Vlastnit Aston v limitované edici, to je sen celé řady automobilových nadšenců. Ovšem tento sen se stane skutečností jen v málo které garáži. Vozy britského výrobce jsou drahé, nepraktické a jen málo kdo si může kup takového vozu dovolit.
Trochu jiný Aston
Pak je tu ale jeden model, který nabízí kvalitní zpracování, manuální převodovku, jen několik existujících exemplářů a jeho cena také nebyla zas tak šílená. Jedná se o model Cygnet, který je jedním z nejkontroverznějších modelů značky.
V roce 2010 přišlo ze strany Evropské unie nařízení, na základě kterého byly výrobci nuceni vytvářet efektivnějších techniku, co se spotřeby paliva týče. Pro klasické automobilky žádný problém, pro výrobce jako Aston ovšem značný. Aby se automobilka vyhnula tučným pokutám, spojila se s Toyotou, aby od ní převzala její model iQ, který rebrandovala a dala mu svůj charakteristický vzhled.
Celkem mělo být novinky pojmenované Cygnet vyráběny 4 tisíce kusů ročně. Ovšem během dvou let výroby se prodalo jen 300 kusů. O vůz nebyl příliš velký zájem a zákazníci si z něj spíše utahovali.
Dnes ovšem platí za velice atraktivní vůz, který je nedílnou součástí historie značky Aston Marin. Někteří jej dokonce označují za budoucí klasiku, která bude jednoho dnes stejně drahá jako ty nejraritnější sportovní vozy značky.
Vůz totiž pochází z velice omezené produkce a díky svému designu je snadno identifikovatelný. Na trhu jich je dnes k mání skutečně minimum a ještě se s ním naprosto skvěle parkuje.
Pokud tedy někdy uvidíte Cygneta a budete na něj mít, rozhodně neváhejte. Rozhodně se jedná o dobrou koupi, protože potenciál vozu stále poroste. A na to, že se vám za něj budou smát nehleďte.