Splnit evropské nařízení o flotilových emisích nemá Volvo absolutně žádný problém, za což vděčí množství plug-in hybridů ve své nabídce. Nařízení je však daleko větší oříšek pro Ford, který proto hledá u Volva pomocnou ruku.
Kredity budou stačit
Evropské emisní normy by se daly označit za neúprosné. Každá automobilka má na základě své nabídky stanovený limit flotilových emisí oxidu uhličitého, při jehož nesplnění hrozí vysoké pokuty. Automobilky se však mohou napříč segmentem na papíře spojit, aby své flotilové emise vykompenzovali. Tímto způsobem například spolupracuje Fiat s Teslou, Volkswagen s MG a nyní také Ford s Volvem.
Volvo totiž nedávno oznámilo, že se svou strategickou značkou Polestar snížilo emise oxidu uhličitého za rok 2020 pod určenou hranici a proto může nabídnou tzv. kredity těm automobilkám, kterým se této hranice dosáhnout nedaří. Ty si tak mohou vykompenzovat své emise a vyhnout se pokutě.
Kredity Volva se rozhodl využít Ford, který sice byl na dobré cestě ke splnění limitů, ovšem kvůli technickým problémům plug-in hybridní Kugy, která mu v tom značně pomáhala, musel být její prodej pozastaven.
Ford musel jednat o dohodě s Volvem poměrně rychle, jelikož emisní uzávěrka se koná již 18. listopadu. Vedle Volva se nabízel také ještě Renault, který taktéž oznámil že emise splňuje může nabídnout kredity jiným výrobcům.
Sdílení kreditů je přitom pro automobilky výhodné, jelikož jsou prodávány a lze tak na nich vydělávat. Ostatně výnosy z nich mají být investovány do dalších projektů ekologických invencí.
Spolupráce Fordu a Volva je přitom jakési propojení kruhu, jelikož Ford v minulosti švédskou automobilku vlastnil a v roce 2010 jí prodal čínskému výrobci Geely.