O nové automobilce Stellantis se již dá hovořit jako o téměř kompletní. Akcionáři automobilky PSA a FCA odhlasovali jejich sloučení a vznik čtvrté největší automobilky světa, která ponese jméno Stellantis.
Nový hráč
Automobilka by měla pod svá křídla pojmout hned 14 automobilových značek, což se stane v momentě, kdy bude dokončena veškerá byrokracie kolem sloučení a akcie nově vzniklé společnosti budou nabídnuty akcionářům.
Proces fúze se v posledním měsíci urychlil, což bylo dáno především pandemií koronaviru a jejími finančními následky. K souhlasu akcionářů došlo v pondělí a tím byla v podstatě překonána poslední překážka, která stále automobilce v cestě ke svému vzniku. Oficiální zrod by se měl podle zpráv skupiny FCA odehrát 16. ledna, kdy se společnosti stane oficiální. Vstup na trh by se měl odehrát 18. ledna.
Roční produkce Stellantisu by se měla dostat na 8,7 milionů automobilů. Je to méně než má Volkswagen, Toyota či aliance Nissan-Renault, ovšem pro manažery značky je důležitější číslovka týkající se úspor. Fúze by měla ušetřit přibližně 5 miliard dolarů, přičemž 40 % úspor vyplyne ze sdílení vzájemného know-how mezi automobilkami.
Tato částka překonává předchozí odhady, ovšem je tu stále několik otázek, zda fúzi přežijí všechny značky. Velký pozornost je upírána k Chrysleru, který aktuálně nabízí pouze 3 modely a to minivan Pacifica a Voyager a sedan 300. Fúze navíc není tak vyrovananá, jak se snaží na venek prezentovat. Ve skutečnosti jsme svědky pohlcení skupiny FCA skupinou PSA, jehož generální ředitel se ujme funkce generálního ředitele nové společnosti.