Každý pátý majitel elektromobilů sedlá zpět na vozidlo vybavené klasickou pohonnou jednotkou. Nemohou za to však přímo elektromobily. Na vině je nejčastěji špatná infrastruktura, která provoz elektromobilů ztěžuje.
Časy se mění
Výsledky pocházejí ze studie, která byla provedena v Kalifornii, americkém státu, který je pro provoz elektromobilů jako stvořený. Infrastruktura je zde na skutečně velmi dobré úrovni a proto se nabízí otázka, jak by se změnilo ono %, pokud by se průzkum províděl například v Evropě.
Studie je výsledem práce Scotta Hardmana a Gila Tala, kteří jí vypracovali pro kalifornskou univerzitu. Ve jejich práci pak stojí: „Na základě výsledků z pěti dotazníkových průzkumů zjišťujeme, že k přerušení užívání elektromobilů v Kalifornii dochází u majitelů plug-in hybridních elektrických vozidel ve 20 % a v 18 % u majitelů čistě elektrických vozidel. Ukazuje se, že přerušení provozu souvisí s nespokojeností s pohodlím nabíjení, s tím, že v domácnosti jsou méně efektivní vozidla, že doma není k dispozici nabíjení na úrovni 2 (240 voltů), že mají díky elektromobilu méně vozidel v domácnosti a ze studie je patrné, že se většinou nejedná o muže.“
Studie je jasným impulzem k tomu, že je zapotřebí více pracovat na infrastruktuře, protože produkt může být sebelepší, ovšem infrastruktura je ve finále rozhodující a bez ní je zážitek z provozu elektromobilů daleko horší, a proto někteří majitelé přecházejí zpět na pohodlnější formu přepravy.
Je ovšem důležité vzít v potaz, že studie byla provedena před třemi lety. Od té doby se infrastruktura v Kalifornii výrazně proměnila a nabyla na svých rozměrech.