Spolupráce automobilek Ford a Volkswagen začíná nabírat na obrátkách. Vzájemná kooperace se původně měla zabývat především segmentem užitkových vozů. Ovšem jak to tak vypadá, technologie jsou sdíleny i v oblasti elektrifikace osobních automobilů.
Ford a VW
Automobilky sice o větších detailech prozatím mlčí, ovšem během několika následujících týdnů by mělo dojít k finálnímu dosažení podoby smlouvy, která by měla Fordu umožnit využívat koncernovou platformu MEB pro stavbu dalšího elektromobilu pro evropské trhy.
Ford sice již má svůj elektrický model Mustan Mach-E, který stojí na platformě Global Electrified 1, ovšem díky možnosti využití MEB by si však mohl výrazně pomoci ve svém plánu nabízet na našem kontinentu do roku 2030 již jen čistě elektrické modely.
Využití platformy MEB, kterou koncern využil pro několik modelů a těší se velmi dobré pověsti, by Fordu pomohlo výrazně ušetřit na vývoji a vysílání nových modelů by také výrazně urychlilo. Někteří dokonce mluví o příchodu prvního takového modelu již v roce 2023. Výroby by přitom měla probíhat v Kolíně nad Rýnem.
Nové evropské modely stojící na platformě MEB však rozhodně neznamenají konec platformy Global Electrified 1. Dle zákulisních informací by se měla již pomalu chystat výroba dalšího elektrického modelu v mexickém závodu, kde se nyní vyrábí i Mach-E.
Rozhodně tedy bude zajímavé sledovat, jak celá rošáda s elektrickými platformami dopadne a jak moc rozdílné elektrické Fordy na různých platformách budou.