Příchod virtuální reality nabízí zcela nové možnosti v mnoha oborech, včetně automobilového průmyslu. Italský designový dům Pininfarina představil koncept Teorema, první vozidlo společnosti vyvinuté s pomocí technologií virtuální reality.
Použití holografické technologie rozšířené reality
Návrháři konkrétně použili holografickou technologii rozšířené reality švýcarské společnosti WayRay, která umožňuje sladit realistické virtuální prezentace fyzických objektů se skutečným světem. WayRay také spolupracuje s řadou významných výrobců automobilů na head-up displejích s rozšířenou realitou.
Unikátní zpracování
Koncept Teorema je vybaven jedinečnou karoserií a má pět sedadel, přičemž jedno sedadlo řidiče je uprostřed a dva páry jednotlivých sedadel v následujících řadách. Pininfarina dříve prozkoumala styl těla vozu pomocí konceptu Sintesi z roku 2008.
Tento nejnovější koncept má být schopen řídit sám, v takovém případě lze sedadlo řidiče otočit tak, aby směřovalo ke čtyřem dalším sedadlům. Tato čtyři sedadla lze také uspořádat do dvou štíhlých postelí. To nabídne pasažérům možnost skutečného pohodlí.
Když chce řidič převzít řízení z vlastního systému řízení vozidla, vyklopí se z palubní desky dvojice ovládacích prvků ve stylu joysticku. Takový design je kompaktnější než mít volant, který se musí sklopit.
Základem konceptu je modulární platforma pro elektrická vozidla od německého Benteleru. Jedná se o stejnou strojírenskou společnost, která vyvíjí platformu EV pro produkční modely Pininfarina přicházející po hyperautomatu Battista. Pininfarina pracuje na nejméně čtyřech dalších modelech, z nichž jeden bude crossover, který bude brzy uveden v dalším konceptu. Je pravděpodobné, že se bude virtuální realita používat v automobilovém průmyslu stále více a nabídne více možností než měli návrháři a konstruktéři doposud k dispozici.